תנועה התפתחותית, התפתחות המוטוריקה הגסה בינקות ובילדות

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/06/11 11:21 יג בסיון התשעא

בימים אלו יוצא לאור ספרה החדש של הפיזיותרפיסטית מעין ריבקס ספקטורמן, "תנועה התפתחותית, התפתחות המוטוריקה הגסה בינקות ובילדות". בספר מתארת המחברת שלבי ההתפתחות בינקות ובילדות המוקדמת, בקצרה ובבהירות, ובצורה המסכמת את הידע המדעי העדכני בתחום התפתחות המוטוריקה הגסה, תוך התייחסות לשאלות נפוצות של הורים ומטפלים.

"האם מומלץ להושיב תינוק לפני שהוא מתיישב בכוחות עצמו? ממתי מותר להעמיד תינוק? האם כל התינוקות זוחלים זחילת שש? כיצד לבחור נעל ראשונה? האם יש סדר נכון וקבוע להתפתחות המוטורית בינקות?". כל הורה וכל מדריך בתחום הגיל הרך נתקל בשאלות הנפוצות הללו, אך ללא מענה מבוסס וברור.

בספר זה מתוארים בפשטות ובלוויית מאות תמונות צבעוניות שלבי ההתפתחות המוטורית, מימיו הראשונים של התינוק ועד הילדות המוקדמת, תוך התייחסות לשאלות נפוצות של הורים ומטפלים. המידע הרב הכלול בספר זה, מעניק מענה מבוסס ומהימן, תוך מתן דגשים התורמים לעידוד התפתחותו של התינוק, ובמהלך הטיפול היומיומי בו.

הספר מיועד להורים, למדריכים לגיל הרך, ולכל מי שזקוק להכוונה בטיפול בתינוקות.

מעין ריבקס ספקטורמן מסבירה: "תינוקות בריאים מתפתחים בצורה מופלאה בכוחות עצמם, תוך שסביבתם מזמנת להם תנאים סביבתיים מיטביים ללמידה ולהתפתחות המוטוריקה. מטרתי היא לשנות את ההתייחסות הנפוצה שתינוקות הם "יצורים פסיביים חסרי אונים שצריך ללמדם הכל", לתפיסה שתינוקות הם יצורים מופלאים הלומדים במהירות וביעילות".

"תנועה התפתחותית, התפתחות המוטוריקה הגסה בינקות ובילדות", מאת הפיזיותרפיסטית מעין ריבקס ספקטורמן