למה בכה הלימון?

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/05/11 11:54 כב באייר התשעא

בימים אלה רואה אור ספרה הראשון לילדים של אורה גולדנברג .

אורה גולדנברג עוסקת וחוקרת מזה שנים את הקשר שבין עולם העסקים לאמנויות. בעלת מוניטין ורקורד עשיר בעשייה התנדבותית מקורית בתחום האמנות והתרבות. הקימה, עמדה בראש וניהלה את: אגודת ידידי תיאטרון הבימה, עלמ"א (עסקים למען אמנויות בישראל) וקרן התרבות אנגליה-ישראל. כיהנה כיו"ר פרוייקט חילופי תרבות בין ישראל לתפוצות, בחגיגות ה-40 למדינה ועוד. כתבה שני ספרים: "אמנות כל ההקשרים" (בהוצאת ידיעות ספרים) ו"הסיפור של עלמ"א - תיעוד 10 שנות בניית הקונספט של בניית הקשר בין אמנות לעסקים". עורכת דין במקצועה אך מעולם לא עסקה במקצוע למעט גישור.

אלמנתו של המשפטן הנודע ד"ר אמנון גולדנברג.

ילידת רמת גן, כיום מתגוררת בתל אביב.

למה בכה הלימון? הוא סיפורה של הילדה עלמא, שעל מרפסת ביתה גדלו שלושה עצי לימון עמוסים בלימונים. תהליך לידת הלימונים שבה את ליבה של עלמא. היא עקבה מרותקת במשך שעות - איך הם נולדים, גדלים ומשתנים. בראשה עלו המון שאלות. איך זה בכלל להיות לימון? איך זה להיות סחוט? איך זה לבלות את החיים חמוץ כל כך? ועוד ועוד שאלות. אבל הלימון שהכי אהבה היה קופי. בוקר אחד הבחינה שהוא בוכה ותהתה "על מה כבר יכול לימון לבכות?" דרך התבוננות בסיפור חייו של קופי מנסה עלמא להבין מהו קשר, מהי חברות, איך מתמודדים עם פרידה ובדידות וכמה מרגש לפרוח מחדש ולהתחיל הכל מההתחלה.

זהו סיפור על אהבה, חמלה, הזדהות ובעיקר תקווה.

הספר שכריכתו ודפיו הם בצבעו של הלימון, מלווה בצילומי לימונים של המחברת המשמשים רקע לטקסט.

למה בכה הלימון? הוא ספר ראשון בסידרת ספרי ה"למה" לילדים פרי עטה של אורה גולדנברג. הספר השני בסידרה "למה נבהל השטיח?" בשלבי עבודה.

למה בכה הלימון? כתבה וצילמה: אורה גולדנברג, אייר: דורון רוזנבלט, הוצאת תאומים