התנ"ך מן השטח - לייבל רזניק

כמו בסיפור בלשי מרתק חושף לייבל רזניק, טפח אחר טפח, את הראיות הארכיאולוגיות המוכיחות את תוקף הסיפור התנ"כי ושופך אור על מסתרי העבר

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/07/11 14:21 יח בתמוז התשעא

בספר התנ"ך מן השטח אוסף המחבר לייבל רזניק עדויות היסטוריות וארכיאולוגיות רבות היישר מהשטח. עדויות אלה מאששות את התוקף ההיסטורי של התנ"ך. הקולות מן העבר מזמינים את הקורא להיכנס לעולמם הפראי של מצביאים מסופוטמיים ,לקסם המסנוור של ארמונות מצרים ולמעגל האפל של כתות עתיקות ואז להתעורר ולגלות כי הסיפורים הלקוחים כמתוך אגדה הנם למעשה מציאות היסטורית ולה אחיזה בממצאים בני זמננו. כל אלה מלווים בתצלומים מרהיבים של עדויות שונות, מאירות באור בהיר את התנ"ך כמבוסס על אירועים ואישים שקיומם איננו מוטל בספק.

בספר, שופך רזניק אור חדש על תקופת התורה, מתקופת נח והמבול ועד לארץ ישראל טרום כיבוש כנען בתקופת יהושע. רזניק מביא הוכחות רבות להתיישבות העברית הראשונה באזור וזאת בניגוד למה שחשבו חלק מהחוקרים. כך לדוגמה מראה רזניק שההוכחות הארכיאולוגיות שנמצאו באזור סדום ועמורה מתיישבות היטב עם הסיפור המקראי. כמו כן מתחקה רזניק על עקבות ההתיישבות הפלשתית באזור עד לשורשיהם בכרתים וביוון, של ראשוני המתיישבים.

לייבל רזניק, בוגר מכון בית המדרש העליון של ספרינג וולי בניו-יורק, משמש כמורה וכמרצה זה למעלה מ-30 שנה במחוז רוקלאנד, ניו יורק. הוא מלמד מתמטיקה ופיסיקה בבתי ספר-תיכוניים, משמש כמרצה לאסטרונומיה, היסטוריה של ארה"ב, היסטוריה יהודית והיסטוריה אירופאית. הוא לימד וממשיך ללמד תנ"ך, תלמוד וספרות מדרשית, היסטוריה יהודית וארכיאולוגיה תנ"כית.

התנ"ך מן השטח, הוצאת ראובן מס, 400 עמ', 118 ₪