דפתעות לפרשת השבוע

הספר שילדים רבים גדלו עליו, יוצא כעת בהוצאה צבעונית ומחודשת

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/06/11 18:15 יב בסיון התשעא

מידי שבוע אנו זוכים להיפגש עם פרשת השבוע בקריאת התורה, בעלוני השבת, בווערטים מסביב לשולחן המשפחה ובדרשת הרב בבית הכנסת, אך כיצד יבואו בשעריה של הפרשה הילדים הקטנים? "דפתעות לפרשיות השבוע" מאת הרב אהרן פאלק עונה על צורך זה בשלמות, ומעביר בחן רב את המתיקות שבתורה, בלי להצטעצע ולהתיילד, אך בכל זאת, ואולי דווקא בשל כך, לדבר אל הילדים (וגם להורים) בגובה העיניים". הספר שכשמו כן הוא, צופן בין דפיו הפתעות לילדים לפי הנושאים שבפרשת השבוע.

ב'דפתעות' יפגשו הילדים עם התכנים המרכזיים שמופיעים בכל פרשה באמצעות איורים מאירי עיניים ומושכי לב, בשפה בהירה שמפשטת ומבארת את פסוקי התורה, ובחידות שמסכמות את הלימוד בכל פרשה. הדיון בפרשות השונות מצליח לשלב באופן מושכל בין ביאור הצמוד לפשוטם של המקראות לבין פרשנות על-פי משנתם של חז"ל. העיסוק בנושאי הפרשה זוכה לעיתים להרחבה שמעשירה את ידיעותיו של הילד, וכך לדוגמא מפותח הנושא של מצות מילה בפרשת תזריע או בפרשת אחרי מות מוסברים דיני הכשרת בשר. והחידות מצליחות ליצור עניין ואתגר ומסייעות בהפנמת הנלמד. ההומור והעלילה ששזורים בעדינות באיורים מותאמים לילד הצעיר מספקים לו חומר חי, מעניין ומושך, המעצים אותו ומאפשר לו לתרום תרומה משעשעת, אבל משמעותית, ליד שולחן השבת המשפחתי.

מחבר הספר, הרב אהרון פאלק, מנהל מכון "בית המלמדים", שמצא חומר מעניין ומאתגר אפילו בפרשיות ה"קשות" וה"משעממות", מדגיש בהקדמה שמטרת הספר היא לחבב את התורה על הילד.

"דפתעות לפרשת השבוע" שילדים רבים גדלו עליו, ויצא בעבר במהדורות רבות ובשפות רבות, יוצא כעת במהדורה חדשה וצבעונית בהוצאת "בית המלמדים". "בית המלמדים" היא עמותה ששמה לעצמה למטרה להגביר את לימוד התורה היצירתי והחוויתי בקרב ילדי ישראל. "בית המלמדים" הוציא לאור את "אריה ברחובות ירושלים" ספר קומיקס על דמותו של ר' אריה לוין, ספר קומיקס נוסף בשם "עקבות בסמטאות צפת" ו"משחגי תורה" - ספר חידות והפעלות על חגי שיראל וחודשי השנה.

דפתעות, הרב אהרון פאלק, 2 כרכים כריכה קשה 247 עמ