אמונה סדורה - המכון התורני אלון מורה

ספר חדש של המכון התורני מבקש לעשות סדר בנושאים ותחומים אמוניים ומחשבתיים

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/09/11 09:51 יט באלול התשעא

"אמונה סדורה" הוא פרוייקט חדש אותו לקח על עצמו המכון התורני באלון מורה. מטרת הפרוייקט היא לתת בידי ציבור הלומדים כלי עזר שיהפוך את לימודי האמונה והמחשבה ללימוד מסודר ושיטתי, ולהציג בפני ציבור הקוראים והלומדים מערכה מסודרת של נושאים ומקורות ללימוד ולהעמקה, במגוון רחב של נושאים ותחומים אמוניים ומחשבתיים.

ייחודיותו של הפרויקט באה לידי ביטוי במיפוי ובהצגת נושאי הלימוד, המאפשרים מפגש מקיף וכולל עם נושאים מהותיים בתכני החגים, ונותנים בידי הלומד את היכולת לבחור במה להתמקד ובאילו נושאים הוא מעוניין להעמיק את לימודו.

הספר מחולק למספר פרקים אשר מחולקים גם הם למספר פרקי משנה. תחת כל פרק משנה מובאים מקורות רבים ומגוונים העוסקים בנושא הנלמד מזוויות שונות.

מקורות הלימוד בנויים בצורה מסודרת ושיטתית, ומאפשרים היכרות מעמיקה ונגישות למבחר ולמגוון של מקורות שלא תמיד מצויים בהישג ידו של הלומד. במהלך איסוף החומר וסידורו, עברו המקורות עיבוד ועריכה, ונוספו הערות המסייעות להבנת הקטע הנלמד ולהרחבת היריעה למקורות דומים ומשלימים.

בסיומו של כל פרק, מובא סיכום קצר של המקורות והרעיונות העולים מן הלימוד, סיכום המחבר והחורז יחד את המקורות השונים לכדי מערכה מסודרת וברורה.

פריסת המקורות הרחבה מאפשרת ללומד לפגוש ולהקיף נושאים וסוגיות באמונה מתוך מגוון רחב של ספרים: ספרי התנ"ך ומפרשיו, תלמוד בבלי וירושלמי ומפרשיהם, מדרשים, זוהר, ספרי ראשונים ואחרונים, ספרי חסידות וספרי הרב קוק ותלמידיו.

כפתיח לפרוייקט, בחר המכון התורני באלון מורה להוציא לאור ספר שיעסוק בנושאי חג הסוכות. בספר נידונים בזה אחר זה הנושאים הקשורים לחג - ארבעת המינים, סוכה, זמנו של היום, עניינו של יום, הושענא רבה, שמחת תורה ועוד.

הספר מתאים למגידי שיעורים ולבעלי בתים, לבחורי ישיבות ולבוגריהן, לראשי ישיבות ולרמי"ם, ובעצם - לכל מי שנפשו חפצה בלימוד ובהעמקה בנושאי אמונה ומחשבה.

את הספר ניתן להזמין בטלפון-052-8109170