גרעיני מחלוקת: פרסומת חדשה לגרעינים תורניים מציפה את השד העדתי

סרטון תדמית חדש של רשת הגרעיניים התורניים "שעלי תורה" מעורר מחלוקת סביב סוגיית קיומו של השד העדתי בקרב בני הציונות הדתית. צפו והחליטו בעצמכם.

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/06/18 11:15 ז בתמוז התשעח

גרעיני מחלוקת: פרסומת חדשה לגרעינים תורניים מציפה את השד העדתי
שעלי תורה - מתוך הסרטון, צילום: צילום מסך

סערה חדשה בקרב הציונות הדתית, כמעט שנתיים לאחר שחברת הנדל"ן "באמונה" נקנסה ב-300 אלף שקלים, לאחר שהעלתה קמפיין גזעני לרשת במסגרת שיווק פרוייקט מגורים המיועד לציבור הדתי, אשר הועבר בו מסר לרוכשים פוטנציאלים כי לא יהיו להם שכנים מזרחיים בפרויקט. סרטון שיווק חדש לגרעיניים התורניים ברשת "שעלי תורה" מציף שוב את הסוגיה.

 

בסרטון נראים זוגות המועמדים להצטרף לגרעין משוחחים עם הרב המראיין, כאשר מעת לעת מופיע שחקן בדמות גבר עיראקי אשר מתעניין בעיקר בגרעינים לפיצוח. נריה רפאל כנפו - פעיל ציבור אשר העלה פוסט זועם לרשת הפייסבוק, כתב: "אנשים שאמורים להתנחל בלבבות מפיקים סרטון שבו לא מסתירים לשנייה את הבוז שלהם כלפי המזרחי 'הסטריאוטיפי'. הוא זוכה ליחס של לוקה בשכלו כבר בפרסומת הנוראית הזאת. הם אמורים לחנך ולהיות חלק ולהשתלב". כנפו הביע את תמיהתו הרבה לאור העובדה כי דווקא הרשת אשר מנוהלת על ידי רבנים מזרחיים יצאה בקמפיין שכזה. "האם זה המסר שהם מבקשים להעביר? שהם נגעלים מהתרבות שלהם ומהמבטא של סבא שלהם?".

מגיב נוסף כתב: "סרטון גזעני ברמה נמוכה ביותר. לא שונה מהטמטום הקודם. מה הקשר לחיקויים של עדות כדי להגיע לגרעין. אגב בשנות השמונים כשקמו ההתנחלויות גם הייתה גזענות. ודאגו שלא יגיעו יותר מ20% עד 25% לגרעין. והנה חוזרים על כך שוב".

והיו גם כאלה שראו את הסרטון מזווית שונה: "הסרטון הזה לועג באופן מובהק לדת"ל אשכנזים. הם מוצגים כשטחיים, חרטטנים, מזויפים, בורגנים שמעדיפים את הנוחות שלהם על עשיה חברתית משמעותית אבל עוטפים את זה במלל של צביעות".

 

מרשת "שעלי תורה" טרם התקבלה תגובה.