שאל את הרב

שיעורים בערוץ הידברות שמלמדים קבלה

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 06/12/19 09:20 ח בכסלו התשפ

שאלה

שלום הרב. במסגרת השירות הלאומי שלי אני מבקרת אצל אישה זקנה פעם בשבוע. בד"כ כשאני מגיעה פתוח אצלה ערוץ הידברות, והוא נשאר דלוק ואנחנו מדברות על השיעור ושומעות אותו ביחד, היא שמחה מזה. רציתי לשאול מה דעת הרב על ערוץ הידברות, פשוט שמעתי שבשיעורים שם הרבנים מלמדים גם קבלה ואני לא יודעת אם מותר או אני מוכנה מספיק כדי ללמוד אותם. בנוסף היא גם הביאה לי כל מיני ספרים שהיא לא היתה צריכה ולקחתי כדי לשמח אותה, פשוט אלו ספרים שאני לא מכירה על כל מיני נושאים אבל מהצד הקבלי, האם אפשר ללמוד אותם?

תודה רבה

תשובה

בס"ד

שלום רב,

הרבנים בערוץ הדברות הם רבנים רציניים ואחראים. הם אוהבים את עם ישראל ורוצים בטובת עמנו. אני בטוח שכל המושגים הקבליים שהם מציינים אינם דברים מזיקים ופוגעים.

כמו בכל לימוד, גם בקבלה, יש 'מתחילים' ו-'מתקדמים'. כל יהודי יכול להכיר מושגים קבליים ל'מתחילים', אין שום חשש לנזק. קבלה ל'מתקדמים' זה כבר משהו אחר, בערוץ הדברות אין קבלה ל'מתקדמים'.

התגובה האישית שלך היא חלק מהשאלה: אם הדברים שאת שומעת מבלבלים אותך או מפריעים לך, תשתדלי למעט בעיסוק בהם - תתמקדי רק במה שנוגע לחסד שאת עושה עם הזקנה שאת מבקרת. מעבר לכך, אם הספרים שקבלת ממנה לא טובים לרוחך, אל תלמדי אותם.

כתבות נוספות