שאל את הרב

תפילה בסניף כמדריך

חדשות כיפה הרב דוד סתיו 31/10/01 13:43 יד בחשון התשסב

שאלה

אני מאוד מנסה להקפיד לכוון היטב בתפילה. עוד מעט אני נכנס להדרכה בתנועת הנוער "עזרא" ואני יודע מצפייה במדריכים אחרים שאם אין מי שיעמוד מעל החניכים בזמן התפילה הם מתפרעים. מה עלי לעשות בתור מדריך, האם להמשיך להתפלל כמו עד עכשיו (זה לוקח מלא זמן) ולתת לחניכים להתפרע או להתפלל רגיל כמו כולם ולעמוד מעל החניכים? ממדריכים אחרים אני רואה שהחניכים לא לוקחים דוגמא אישית מהמדריך ומתפללים יפה.

מצפה לתשובתך,

איתמר.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

בס"ד

לאיתמר שלום,

דוגמא אישית של מדריך לחניכיו כמו של אב לילדיו ומורה לתלמידיו הם מאבני יסוד בחינוך. יותר משמשפיעה שיחה או דרשה טובה מקרינים על האדם אורחות חייו של המדריך.

אינני רואה אפשרות אמיתית בה תוכל להתפלל ובו זמנית להדריך ולדאוג לשקט בתפילה. ומכאן ששלוש אפשרויות פרושות לפניך: או שתתפלל בכוונה ומסביבך "יהום הסער", או שתתפלל ותוך כדי תפילה תעשה קולות ותנועות המתחננות לשקט, ואזי התפילה שלך תיראה בהתאם וגם ההשפעה על החניכים תהיה זניחה, אפשרות שלישית היא שתתפלל קודם לכן במניין אחר, ובשעת התפילה בסניף תהיה מסור אך ורק לחניכיך, בהשקטתם ובעזרה אקטיבית לאיכותה של תפילה אם בשירים ואם במישורים אחרים.

בברכה, הרב דוד סתיו

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות