שאל את הרב

שם לילדה - מסובך וחשוב

חדשות כיפה צוות רבני ישיבת הגולן 17/11/09 10:59 ל בחשון התשע

שאלה

שלום רב

כשבתי נולדה יצאתי מביה"ח ורשמתי את שמה אביטל. כשהגענו הביתה עם התינוקת התחרטתי והחלטתי לחפש לה שם אחר (לא ידעתי שכעבור זמן מסויים השם נרשם במשרד הפנים). במהלך חודש ימים ואולי קצת יותר התלבטתי בשם, לא התחברתי לשום שם בעולם לבת שלי. כל השמות שעלו לי בראש היו ליטל, אורטל, מיטל, טל וכו' כל יום החלטתי ושיניתי דעתי. עד שיום אחד האחות בטיפת חלב ממש גערה בנו שאין שם על פנקס של התינוקת והמליצה לנו לצאת ולהחליט מה לרשום שם. התייעצנו ביננו בעלי ואני ולבסוף אינני יודעת איך ולמה החלטנו על השם שרון.

לאחר כחצי שנה שבאתי למשרד הפנים לרשום אותה בתעודת זהות, נאמר לי שהיא רשומה כבר בשם אביטל. גם קבלנו תעודה שניטע עץ על שמה בשם אביטל. הייתי בהלם כי הילדה כבר רשומה וידועה בשם שרון. נאלצנו לעשות שינוי שם במשרד הפנים.

לשם שרון אף פעם לא התחברתי, הילדה כבר בת 11.

יותר מזה- אני כל הזמן דואגת שמה שינוי השם שלה שנעשה בלית ברירה - גרם לבעיות שיש לה (קשיי למידה ובעיות ריכוז).

והאם השם שרון הוא שם טוב לילדה?

דרך אגב- כשנקלענו למצב כלכלי קשה באותה התקופה כשהילדה נולדה - נאלצנו למכור לצערנו את הבית. נדהמתי לראות ששמה של הקונה הוא אביטל ושם משפחתה זהה לשם המשפחה שלנו.

תודה לתשובה מראש.

תשובה

שלום .
לצערי את מיחסת כל מיני מקרים שקרו לך לשם שרצית ולא רצית לקרוא לילדה . אין שום קשר בין הדברים ורצוי שתפסקי לחשוב בכיוון הזה .

לעצם השאלה באמת שם זה מהות והרבה פעמים ניתן למצוא קשר בין האדם לשמו לכן למדו אותנו חז"ל שאסור לקרוא לאדם בשם אדם רשע. ויש לקרוא לאדם בשם טוב ורצוי בשם אדם צדיק כך שהשם יתן השפעה לאדם . אבל הדברים אינם שחור ולבן ולכן מותר לשנות שם [ אם רוצים ויש סיבה ] אבל לא צרוי לעשות זאת.

ברור מעל כל ספק שהבעיות שיש לילדה לא יפסקו אם תחליפי את השם לשם זה או אחר ,אלא אם תעזרו לה להתמודד עם הבעיות. וכך גם לגבי הבעיות הכלכליות .

כתבות נוספות