שאל את הרב

שם/תיקון כתובה

חדשות כיפה הרב אפי קיציס 30/01/07 19:04 יא בשבט התשסז

שאלה

התחתנתי לפני שנתיים וחצי, עד כה עברתי שתי הפלות טבעיות ואני מתקשה להרות.

שמי הפרטי הוא גרס שפירושו חן. במהלך חיי שיניתי את שמי על דעת עצמי לגרסיה שפירוש השם הוא חן. בכתובה השם שכתוב הוא גרסיה.השאלה הראשונה שלי: האם עשיתי נכון ששמי בכתובה הוא גרסיה ולא השם שאיתו נולדתי גרס. האם עלי לתקן את הכתובה או השם .

פניתי לאדם בשם נתנאל הכהן שיש לו תוכנית רדיו וסיפרתי לו על ההפלות החוזרות שלי, הוא בדק בקבלה וטען שעלי לעשות תיקון -כתובה-קניין חדש.

מה עליי לעשות וכיצד?|

תשובה

לשואלת שלום רב.
א. אם השם המקורי שלך הוא "גרס" ואת שינית את זה לגמרי, והיום כולם קוראים לך "גרסיה" וזה השם הרשמי שלך (תעודת זהות וכו') אז כותבים בכתובה את השם החדש ולא את השם שאיתו נולדת. רק אם חלק מכנים אותך בשם המקורי וחלק בשם החדש, צריך לכתוב בכתובה את 2 השמות "גרס המכונה גרסיה" את בירור הפרטים היית אמורה לעשות עם הרב שערך את החופה (ומן הסתם בדקו זאת ברבנות כשנרשמת, והחליטו לרשום כך) ואם אינך בטוחה חיזרי אליו עם הפרטים ותשאלי אותו.
ב. אין שום קשר בין שמך בכתובה לבין הפלות. ולא תיקון הכתובה זה מה שיעזור. חז"ל לימדונו "ותשובה ותפילה וצדקה מעבירין את רוע הגזירה" כלומר כאשר יש לאדם בעיה והוא נמצא במצוקה, עליו לפשפש במעשיו ולתקן את דרכיו, להרבות במעשי חסד וצדקה, וכמובן להרבות בתפילה. וכמובן לפנות לרופאים הטובים ביותר.
(ולא לסמוך על כל מיני "מומחים" בקבלה בתוכנית רדיו.)
ומומלץ לפנות למכון פועה 02-6515050 שיכולים לעזור הרבה בענין.
בברכה
אפי קיציס

כתבות נוספות