שאל את הרב

שירות לאומי קצת מוזר...

חדשות כיפה הרב אליעזר אלטשולר 15/09/07 22:46 ג בתשרי התשסח

שאלה

שלום כבוד הרב{לא משנה לאיזה רב} יש לי בעיה ענקית.. אני עושה שנת שירות שנייה ..בביה"ח {שהגעתי לביה"ח מתוך אמונה שלימה שאני אעשה משהו למען החולים... לשמח ,לעזור וכו'} אחרי שלושמה ימי לימודים קיבלתי תפקיד מדהים... אבל לא מתאים לי .. כלומר הגעתי למחקלה בה מתבצעים הפלות {ולאוו דווקא על רקע רפואי} ותפקידי לראיין את הבנות וכו'.. ואני לא מבינה אם ידעתי שלשם אני אגיע ברור לי מלכתחילה שלא הייתי עושה שנה שנייה . השאלה שלי מה לעשות? {וברצוני להזכיר שזה תפקיד ממש מעולה יחסית לבחורה פשוטה בת 19 וחצי} אני ממש רוצה לעזוב כי על ועדה כזו {של הפלות אני בוכה וזה עושה לי רע לדעת שיש כאלו שמתחננות להשם שישלח להן תינוק ..} וגם חברות שלי איתי {בתפקידים אחרים..} אז לעזוב?? ממש קשה לי... תודה רבה .. שנה טובה ושבוע טוב.

תשובה

אמנם חשוב מאד לעזור לבנות שהרו ומעלות על דעתן לרצוח את הילד, אבל את צודקת, זה לא מתאים ולא נכון שאת תהיי שותפה ב"תעשיה" הזו, והתועלת שתביאי שם קטנה לעומת הצער והכאב שתעברי.
תבקשי העברה דחופה לתפקיד אחר. זה אחד היתרונות של השרות הלאומי על הצבא, שבת אינננה כבולה לתפקיד למקום או למעסיק מסויים, אלא עושה את המיטב שיכולה למען עם ישראל.

כתבות נוספות