שאל את הרב

שבורה אחרי הפינוי בעמונה

חדשות כיפה חברים מקשיבים 07/02/06 18:53 ט בשבט התשסו

שאלה

אחרי הפנוי הייתי שבורה נפשית, בעם ישראל אמורה להיות אהבה והרי על שנאת חינם נחרב בית המקדש!

אצלנו באולפנא אומרים שהגאולה קרובה אך אני לא מרגישה זאת אני חושבת שהיא רחוקה למרות שכולם מתפללים?

תשובה

שלום!
ברצוני לשבח אותך קודם כל עז כך שאת משתתפת בצערו של הציבור וזהו דבר בסיסי ומאוד חשוב. כי באמת יכולים אנשים לחשוב על הדבר רק בכלליות שמזה תבוא גאולה, אבל יתעלמו מהכאב, הסבל והעוול הנוראיים שנגרמו לציבור שלנו ובכלל בעם ישראל בתקופה האחרונה.
לכן, צריך לדעת להרבות אהבת חינם בעם ולדעת שאנו מצידנו לא נרים אבן או יד על אחד מהעם, בטח שלא על שוטר או חייל. צריך להרבות אהבה ואחדות
מצד שני, אסור לנו לשקוע בדיכאון כי בטח שזה לא מה שהקב"ה מצפה מאיתנו. מצד אחד נסתכל על הכאב הגדול, אבל נדע שבכל אופן הקב"ה מביא כל הזמן את הגאולה- "בונה ירושלים", וכל דבר שקורה הוא חלק מהמהלך האלוקי הארוך, העליון. אין אנחנו מבינים כל פרט ולפעמים הכול נראה בכלל מבולגן וחשוך, אבל נזכור שלמשל, דווקא מתוך השואה, שהייתה אירוע מחריד מאין כמוהו- בכל זאת אנו מבינים שהיא הייתה חלק מהקמתה של מדינת ישראל. בכדי להגיע לארץ ישראל ולקבל תורה היו צריכים בני ישראל לעבוד במצרים ולצאת משם. המהלך האלוקי בכללותו מובל למציאות חיובית וטובה, מציאות של גאולה, אבל בתוך הפרטים, בדברים הקטנים נראה שיש דברים רעים.
לכן נדע להבין שיש כאן מהלך אלוקי כולל ומצד שני נדע להסתכל גם על הפרטים ולהשתתף בצער הציבור והעם ותהיות שותפים לאחדות בעם, לתורה ולמימושה של הגאולה!

להתראות,
צביקה,
zvika@walla.co.il

כתבות נוספות