שאל את הרב

שאלות כלליות

חדשות כיפה צוות ישיבת פתח תקוה 09/10/07 10:52 כז בתשרי התשסח

שאלה

שלום רב,

יש לי מספר שאלות שחשוב לי לדעת את התשובה עליהם אשמח אם תענו....

1- אני משתדלת להתפלל תפילה אחת ביום, בדר"כ זה ערבית, עד מתי זמן תפילת ערבית?

2- האם מותר לקרוא תהילים אחרי שקיעת השמש? ואם כן אז עד מתי? האם מותר לקרוא תהלים לפני שמתפללים?

3- האם מותר לאכול בבית שבו אין הפרדה בכלים? ומה הדין לגבי שתיה? ואם התשובה היא לא, מה עושים במקרה שבני הבית עלולים להיפגע מאוד אם לא תאכל אצלם? (האם עדיף לאכול/לשתות כדי לא לפגוע בכבודם?)

4- אני גרה במשפחה חד הורית עם האמא בלבד וללא קשר עם האבא. שמעתי שברגע שאדם מתחתן הוא צריך איזשהו אישור מהאבא (אני לא יודעת אם זה נכון או מה זה אומר- אם זה נכון אשמח אם תסבירו לי מזה בדיוק). שאלתי היא מה קורה כשאין קשר עם האבא ואיננו מעוניינים שיהיה?

תודה רבה!!!

תשובה

שלום רב

א. מותר להתפלל ערבית עד עלות השחר שלמחרת. עדיף לקרוא קריאת שמע עד חצות הלילה.

ב. מותר לקרוא תהילים כל הזמן. אפילו לשיטת המקובלים מותר לקרוא על דרך תחנונים - הדרך הרגילה בה אנו קוראים תהילים כיום. מותר גם לפני התפילה, אבל בתפילת שחרית עדיף לאחריה.

ג. הדבר בעייתי מאוד. אסור לאכול בבית כזה אוכל חם ואוכל מבושל, אלא רק אוכל קר. גם אם יש חשש להעלבות - יש להסביר בנימוס שכאשר מקפידים על ההלכה יש חובה ברורה להפריד בין בשר וחלב גם בכלים. שתיה בכלי זכוכית אפשר להקל כשיש חשש להעלבות. אם ניתן - עדיף כלים חד פעמיים.

ד. כאשר אין חובה לכיבוד אב מסיבה כלשהי, אין חובה גם לבקש את רשותו. בנושא זה אני ממליץ לפנות לרב שיותר בקיא בנושא כדי שידריך אתכם אם יש לכם חובת כיבוד אב.

אריאל

(המשיב אינו רב)

כתבות נוספות