שאל את הרב

קללות

חדשות כיפה הרב אפי קיציס 13/12/06 12:03 כב בכסלו התשסז

שאלה

שלום לכבוד הרב,

אני נשואה ...שנים, ואחי נישא .... לפני, יש לו אישה [גיסתי] שתעסקת במגיה שחורה,, אנו מאמינים שהפעולות הם עלינו [המשפחה המורחבת] וכמובן על בעלה ,אחי [שמנותק מהמשפחה].

הבעיה היא שהיא כבר שנים לא מפסיקה לקלל אותי קללות מאוד קשות ,,ואני כל הזמן שומעת מאנשים ששומעים את הקללות המזעזעות,,מה עושים נגד קללות שלה , מצבי הבריאותי הכלכלי לא טוב קשה לי בחיים, ואני שואלת אולי בגלל הקללות

אודה לך על תשובתך

תשובה

לשואלת שלום רב.
אני לא מבין בקללות. אותי לימדו תמיד שהדברים תלויים בי ולא בקללות של כל מיני אנשים. מה שקורה לנו לא קורה בגלל קללה, מגיה או כישוף. מה שקורה לנו תלוי בנו ובמעשינו ונגזר עלינו ע"י הקב"ה על פי מה שנראה לו שראוי. אנחנו אומרים בתפילה של ימים נוראים "ותשובה ותפילה וצדקה מעבירין את רוע הגזירה" כלומר אם אדם רוצה לשנות את גורלו, אל לו לתלות זאת בכישוף וכד' אלא לעסוק בדברים אלו:
א. לפשפש במעשיו ולהתחזק בקיום מצוות ובתיקון המידות ובהתקרבות לקב"ה.
ב. להתפלל לקב"ה שיעזור לו ולתלות בטחונו בה' שישמע תפילתו.
ג. לעסוק בצדקה וחסד ולעזור לאחרים.
מלבד זה, כמובן לפעול כמיטב יכולתו בדרכים האנושיות על מנת לתקן את מצבו.
כך גם אצלכם. אל תתלו את בעיותיכם בכישוף וקללות של מישהו אחר אלא בידקו את עצמכם, תרבו בתורה ותפילה לה', עיסקו בחסד וצדקה.
וכך גם לגבי הניתוק מהאח. אין זה נובע מכישוף אלא מיחסים אנושיים מעורערים. אם רצונכם להתחבר אליהם (לשניהם!), בידקו את עצמכם, אולי יחסכם אליו ואל אישתו הרחיק אותם. נסו לשוחח איתם ולברר מה לדעתם גורם לניתוק. נסו ללכת לקראתם ולאהוב אותם.
יחד עם זה, ודאי שזה מאד לא נעים שמישהו מקלל אותך. אך אין זה סכנה אלא תחושה מאד לא נעימה. ולכן נסו למצוא מתווך או אדם שיש לו קירבה או השפעה עליה שיוכל לבקש בעדינות שתפסיק כי זה מאד פוגע בך. אך כאמור לא זה הגורם לבעיות וחולשות.
לסיכום, אני כשקשה לי איני מחפש לתלות זאת בקללות של מישהו אחר אלא בודק את עצמי ומשתדל להתאמץ יותר.
בברכה
אפי קיציס

כתבות נוספות