שאל את הרב

ערוץ 2

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 29/08/08 10:44 כח באב התשסח

שאלה

לכבוד הרבנים שליט"א.

התלבטתי רבות אם לשלוח מכתב זה או שמא אין בו תועלת, אך החלטתי בסופו של דבר לשלוח כי הגיעו מים עד נפש.

אקדים ואומר, אני תלמיד ישיבה זה שנתי השניה בישיבה בצפון, בבית הורי ישנה טלווזיה, מאז לימודי בישיבה הפסקתי לראות טלווזיה באופן סדיר, ז"א אני לא מפנה זמן לראות טלווזיה, אבל אם יוצא לי לצפות אני צופה ורק משיעמום..

אבל לא אל זה השאלה.

אינני יודע איזו רוח חדשה נושבת אבל בתקופה האחרונה ערוץ 2 הוריד כנראה את מטרתו כחינוכית 2 ומתחרה, ואני לא צוחק, בערוצי הזימה המגעליים ביותר! ואני אפרט:

לשבוע הבא מתוכננת להתחיל סדרה שנקראת "מפרץ האהבה". המשחק הזה פשוט, יש מספר אי-זוגי של רווקים ורווקות, והמטרה להשיג בחור/ה באותו יום ולא להישאר לבד בלילה, וכך בכל לילה במהלך התחרות עם בחור/ה אחרת.

אינני ראיתי ואינני מתכוון ח"ו לראות את הסדרה אך מן הפרומו בלבד אני מבין מה רוח הדברים שהתוכנית רוצה לשדר, וכך אני רואה את פני הדברים- "יש לך גוש בשר, אותו אתה תאוו לאכול ומחר יתחשק לך גוש בשר אחר, שגם ממנו תמאס, וביום המחרת תקח גוש בשר אחר.

ואני שואל האם הקשר בין איש לאישה הוא קשר של אדם תאוו לבשר? אם זה הקשר אני מבין למה בגידה איש באישתו ואישה בבעלה הוא בסדר הרי זה קשר אינטרסנטי נהנתני ללא כל קשר עמוק ומהותי בין בני הזוג.

תוכנית שניה שעומדת לצאת לדרך היא "אח גדול" לוקחים מספר אנשים לתוך בית למשך 100 ימים ומצלמים כל תזוזה שלהם, בין היתר כשהם בשירותים ובמקלחת. את זה כמובן שלא ישדרו בתוכנית, אך אם יהיה זוג במהלך התוכנית שירצה לשכב אחד עם השני בזה לא יבחלו עורכי התוכנית וישדרו.

אני רוצה לשאול שאלה, האם אנו בני אדם או בעלי חיים? ומילא בעלי חיים, אבל להיות בעל חיים בתוך כלוב? אינני מבין את המנטליות שלהם, על מנת להרוויח פירסום וכסף אנשים מוכנים לוותר על הדבר האלמנטרי ביותר- כבוד האדם, באשר הוא אדם ולא בעל חיים.

וכמובן איש לא יתנגד ויתרעם הרי הם הסכימו שיעשו להם כך!לא אני!

אני מתרעם, אני לא אשתוק, אני לא אוותר, אני אלחם! תוכנית כזאת שערוריתית לא תעבור על סדר היום.

תוכנית שלישית ואני חושב המזעזת מכולן ושמה "בערום מלא". מן הסתם אתם מבינים במה היא עוסקת, אך עדיין לא ירדתם להבין בדיוק את הפרובלבמטיקה שתוכנית. אז ככה לוקחים בכל תוכנית אישה בעלת משקל, שבגלל משקלה הכב

תשובה

בס"ד

שלום וברכת ד'

אתה צודק בכל דבריך, אינני מכיר את הדברים, אולם לפי התאור שלך הרי שהדברים מזעזעים, וכידוע היום כל השאיפה של האדם היא גופו ולא מהותו הפנימית והרוחנית, ובודאי שלא הרוח של האומה הישראלית. זאת היא טעות המערב והגיגיה המעוותים, כך שכל מה שתספר יכול להתקבל. ואמנם העוות הוא גדול. אולם אפילו עוות גדול איננו פוגם ביסודי האמונה, שהרי ישנם תקופות ומשברים שאותם צריכים לעבור, ועל כן הנני רואה בכך תקופה רעה בהשקפת האומה הישראלית (שהיא מקרינה על כל שאר הדברים, כגון ארץ ישראל, תורת ישראל ועם ישראל). אולם ברור שבעוד מספר שנים הכל יכירו בטעות הזאת, ועם ישראל יתעורר פתאום, ומה שאתה רואה היום הם יראו עוד מספר שנים, ולצערנו אחר שנשלם על כך מחיר רוחני קשה ביותר. אולם ברור שתהא התעוררות והכרה שהדרך המערבית הזאת, תאוות הבשר היא כשלון אחד חמור.
אנו צריכים להעמיק במה שאפשר ולנתח את הנקודות הללו, שהארת במכתבך, על ההבדל בין השקפת היהדות האמיתית ובין ההשקפה המערבית הקלוקלת. ועלינו להכין את הרקע לנסות ולשנות בעם ישראל את הדרך, אולם אם אתה שואל על מעשה פנחס, נראה לי שאין כאן אפשרות למעשה זה, שהרי בזמן פנחס לאחר מעשהו העם הכיר בטעות, ושהכל היה בעצת בלעם הרשע, שבא להכשיל את ישראל, וקודם המעשה בלעם עצמו אמר מה טובו אהליך יעקב, משכנותיך ישראל, שראה שאת פתחיהם שאינם מכוונים זה כנגד זה, א"כ עם ישראל היה במצב טוב מבחינהת הצניעות, אלא שבלעם נתן עצה חד פעמית, ישראל נכשלו ופנחס העמידם על הטעות. אבל כאשר עם ישראל כולו במצב גרוע, ואיננו מכיר כלל את מושג הפתחים ושמירתם, ואיש את אשת רעהו טמאהו, אין כאן מקרה חד פעמי אלא השקפה, כאן לא יעזרו מעשים חד פעמיים, צריך להכין תשתית רוחנית שהיא תוכל לשנות את קו החשיבה העקרוני, ואז אי"ה נחזור להיות "קריה נאמנה".

בברכת התורה והארץ
יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ
כפר דרום אשקלון

כתבות נוספות