שאל את הרב

עבודה בשבת

חדשות כיפה רבני ישיבת הר ברכה 25/12/05 18:01 כד בכסלו התשסו

שאלה

שלום רב!

אני עברתי לגור בב"ש וכידוע, אין הרבה עבודה באיזור, בימים אלה, אני מחפשת עבודה ואני מאד רוצה לעבוד בבית חולים, אך חלק מהתנאים שאני אתקבל לעבוד הוא: עבודה בשעות היום, הערב, לילה,בימי חול וגם בשבתות ובחגים, זו ההתלבטות היחידה שלי אם כן להמשיך בתהליך הקבלה לעבודה, נאמר לי שזו מצווה לטפל בחולים בשבת ולכן שאלתי לכבוד הרב, אם להמשיך בתהליך או אם לאו, אודה לך מאד על תשובתך בהקדם האפשרי,

תבורך משמיים.

חג אורים שמח!

הודייה.

אשמח מאד, כאשר תהייה תשובה אם תשלחו לי אותה לאי מייל.

בתודה מראש,

הודייה.

תשובה


שלום הודייה

התשובה תהיה כללית ביותר היות שאין לי הפרטים המדוייקים עליך (רווקה/נשואה, עם ילדים/ללא, אחות/רופאה/שירות לאומי וכו'). אם ברצונך בתשובה פרטית יותר אנא שלחי אי מייל נוסף (ניתן לענות גם ללא להפיץ את התשובה באתר).

אם כן, מצוה לטפל בחולים בשבת אלו שיש פיקוח נפש בטיפולם. כמובן, שיש לצמצמם עד למינימום את חילול השבת (אוכל, החלפת סדינים, בדיקות מסויימות שניתן לעשותם קודם השבת).
לצורך עבודה בבית חולים בשבת - חייבת את להיות קשורה לרב שנמצא לידך ומכוון אותך בכל שאלה ובעיה. על כן, חפשי נא ישיבה או קהילה שנראית כמתאימה לך והתחברי אליה.
בנוסף, ראוי לשקול בכובד ראש את מצבך המשפחתי. עד כמה את מוכנה להשקיע את כוחך וזמנך בבית החולים ואם זה מקובל על בעלך (שלום בית) ועד כמה זה פוגע בחינוך הילדים. אין זו הבעת דעה שלילית, אלא צורך אמיתי וכן לערוך חישוב מדויק של שכר גדול (טיפול בחולים) מול הפסד אפשרי שלא תמיד ניתן לתיקון.

ושוב, לתשובה ספציפית יותר נסי להתקשר שוב.

חג אורים שמח

אבינח ברנר וצוות ישיבת הר ברכה

כתבות נוספות