שאל את הרב

נפלתי באינטרנט ואני מפחד

חדשות כיפה חברים מקשיבים 19/01/07 10:44 כט בטבת התשסז

שאלה

נכנסתי לתמונות ממש לא צנועות איך אני מתקן?

אני ממש מפחד מה יעשו לי בעולם הבא איך אני יוצא מזה

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום לשואל!
האמת? גם אני לפני הרבה שנים נפלתי פעם אחת בדבר הזה, וכדי לענות לך אשתמש בנסיון העבר שלי (לאו דוקא מחטא כזה). קודם כל, תשובה זה עניין של [דקה וחצי]. פשוט עושים את 4 שלבי התשובה - ברצינות כמובן, ואז חזרת בתשובה. 4 השלבים הם:
1. [עזיבת החטא] - אם אתה נמצא באמצע חטא ורוצה לחזור בתשובה, קודם כל צריך להפסיק לחטוא (שהרי אם לא תעשה זאת, איפה התשובה שלך?).
2. [חרטה] - להתחרט על כך שנפלת, אתה יודע שזה לא מתאים לך להיות באתר כזה, ואתה יודע כמה אתה יהודי קדוש וכמה זה מזיק לך לראות דברים כאלה, וכמו שציינת גם העולם הבא שלך חשוב לך...
3. וידוי - להתודות לפני הקב"ה על החטא בנוסח מעין זה: "רבונו של עולם, חטאתי לפניך, ורציתי תמונות לא צנועות, אנא סלח לי על החטא הזה", או להוסיף את הוידוי לתפילת הוידוי שלאחר שמונה עשרה. כמובן שזה לא רק שלב שמהשפה ולחוץ אלא זה צריך להיות בשבילך משהו משמעותי, שאתה מרגיש בו בושה כלפי הקב"ה על חטא כזה, ואז הוידוי הוא באמת משמעותי.
4. קבלה לעתיד - קבל על עצמך לא לעשות את החטא הזה יותר. עוד יותר טוב שתמצא דרכים איך למנוע מעצמך להגיע למצב הזה שוב, כגון להחליט על מניעה משימוש באינטרנט בתור עונש על מה שעשית, או בכך שאף פעם לא תגלוש לבד, אלא רק עם חבר, וכך תמנע ממצב לא נעים כזה.

זהו, חזרת בתשובה! [אבל] עדיין יש עוד כמה דברים שחשוב להדגיש:
א. אם אתה שב בתשובה מפחד מהעונש בעולם הבא וכו´, העבירה שלך הופכת לדרגת שגגה. אבל אם אתה חוזר בתשובה מאהבה, כלומר שמרוב אהבה לקב"ה אתה רוצה להיות קרוב אליו ואתה חש שהחטא הזה מרחיק אותך ממנו ולכן אתה שב בתשובה ומתקדם בעבודת ה´, אז החטא הופך ל[זכות](וראה בהערה ג).
ב. רוב ההתמודדות שלך מעכשיו עם החטא שחזרת עליו בתשובה יהיה במחשבות שפתאום צצות במוח ונזכרות במה שראית. אז מה לעשות? [להעיף אותם!] וכמובן למלא את הראש שלך בדברים אחרים, דברים קדושים, לימוד תורה, תפילות, מצוות, עזרה לזולת, ממש להעסיק את המוח בדברים חיובים וקדושים.
ג. על מנת להפוך את ה´צרה´ ל´אוצר´ אפשר לקחת את הנפילה ולהשתמש בה כמו מקפצה, שבתחילה יורדת למטה אבל הירידה עוזרת לקפוץ הרבה יותר גבוה. למה אני מתכוון? אם עכשיו אתה מקבל על עצמך ללמוד 3 משניות כל יום, משהו שעד עכשיו לא עשית, אז החטא עזר לך להתקדם! אם אתה מחליט שעכשיו אתה מבקש מהרב שלך לדבר לפני הכיתה על סכנות האינטרנט - ועל ידי כך עוד חברים מהכיתה ימנעו מכניסה לאתרים מעין אלו - שוב הצרה שלך גרמה להציל אחרים - היא הפכה לאוצר של ממש! כל התקדמות שנעשתה על ידיך ואילולא החטא הם לא היו קורים נזקפים ל´זכותו´ של החטא, ולכן החטא הופך לזכות.
לסיכום רציתי להגיד לך שממש "לא אבדה תקותינו" ואתה יכול עוד לתקן את מה שעשית. חז"ל אומרים "במקום שבעלי תשובה עומדים צדיקים גמורים אינם יכולים לעמוד". בהצלחה רבה, ותמיד אפשר לפנות לעוד כמה עצות.
יקיר
חברים מקשיבים
yockir@smile.net.il

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות