שאל את הרב

מתי לסרב להצעות שידוך

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 26/07/09 11:07 ה באב התשסט

שאלה

שלום,

לפעמים אני מקבלת הצעות לשידוך והם לא נשמעות לי כל כך אבל אני בכ"ז מקבלת אותם ויוצאת. כי אני אומרת לעצמי שאסור לסנן אף אחד לפי הפרטים הכללים שאני שומעת ובנוסף לכך אני אמורת לעצמי שאם הקב"ה שלח את ההצעה הזו אלי אז יש לי מה ללמוד ממנה או לחילופין -יכול להיות שזה באמת הבן זוג. אני נורא מבולבלת אם מותר לי לסנן הצעות או ללכת באומנה שלימה על כל הצעה?

לדוגמא- קיבלתי הצעה של חוזר בתשובה שנה, מעשן, ללא מקצוע או סידור כלשהו בכ"ז הסכמי לצאת איתו והוא באמת מקסים אבל אותם דברים שהפריעו לי בהתחלה מפריעים לי גם עכשיו, והוא באמת מקסים! אז גם עכשיו יש לי את ההתלבטות האם להמשיך או לחתוך?

תודה:)

תשובה

בס"ד
שלום רב,
אתחיל מהסוף, דווקא הדוגמה האחרונה שלך מעידה על כך שבמקרה זה טוב שלא סננת. אם בעקבות הפגישה איתו את כרגע מתלבטת, זה יותר טוב מאשר בכלל לא היית פוגשת בו.

בכל מקרה, אין צורך לחתוך, את יכולה להקדיש לבחור עוד פגישה – הרבה פעמים התמונה מתבהרת מתוך הפגישות עצמן. מתוך מה שהלב והראש אומרים לאחר מספר פגישות.

באופן עקרוני, לעיתים (כמו במקרה האחרון) הצעה שלכתחילה לא נראתה מתבררת כראויה.
יחד עם זאת אין כל סיבה שלא לסנן מישהו שנראה לך בברור לא מתאים.

את החשבונות של הקב"ה איננו יכולים ואיננו רשאים לעשות. בנושא זה יש לפעול בכוחות וביכולות שלך: אם אין סיבה טובה לסרב אז כדאי להקדיש לכך פגישה. אם יש נימוק ברור שאין להצעה הזאת כל סיכוי – את יכולה (וצריכה) לסרב. אין כל הצדקה שתכניסי את עצמך למצבים שיכולים לגרום לך רק עוגמת נפש.

כתבות נוספות