שאל את הרב

מתחילות הצעות שידוכין..

חדשות כיפה חברים מקשיבים 02/02/07 15:10 יד בשבט התשסז

שאלה

שלום אני בת 18 ובדיוק עכשיו מתחילות ההצעות לשידוכים..

יש לי 2 שאלות:

1. אם זה שמציעים לי לא מתאים בסיגנון חשיבה, ברמת הדת שאני רוצה.. באופי.. האם מותר לפסול מההתחלה או שיש עניין לצאת ולבדוק בכל זאת?

2. זה יותר בעייה.. יש מישהו שאני ממש רוצה להכיר.. יש לו מידות טובות, הוא למדן, יש לנו חשיבה דומה..אני חושבת שהוא גם מעוניין הבעייה שהוא לא עושה כלום בנידון ובכלל זה ממש מביך כל הקטע הזה של ההיכרות שבת תבקש להכיר בן..זה ממש קשה.. מה אפשר לעשות? אשמח לתשובה מעשית.. תודה ויישר כוח עצום.

תשובה

שואלת יקרה שלום לך!
קודם כל, חשוב לי להדגיש בפניך שגם אם מתחילות הצעות לשידוכין, אין זה מחייב אותך לקבל את ההצעות הללו. את עדיין צעירה למדי, ורצוי שתשקלי האם את חשה מוכנה ובשלה לקשר נישואין, או שמא את מעדיפה להמתין עד שתחושי בשלה יותר. במידה ואת חשה כי זהו זמן מתאים עבורך, הרי שדעתי היא כי וודאי שניתן לא להענות להצעות מסויימות מראש במקרה של ההבדלים שציינת. אין טעם להיפגש ולהשקיע אנרגיות רבות בהצעות שמראש הסיכוי שלהן קטן מאוד. כל זה נכון כעת, בשלב הראשוני שבו את נמצאת כאשר יש לך הצעות רבות.נקווה שתמצאי בעז"ה בקלות ובמהרה את בן זוגך.
לגבי השאלה השניה, אם יש מישהו שאת סבורה שהוא מתאים לך, בוודאי שניתן ואף רצוי שתזמי אתו הכרות, אם כי עדיף לדעתי שתמצאי מישהו המכיר את שניכם אשר יתווך ביניכם – ויציע לו אותך. אם קשה לך למצוא מישהו כזה, אל תחששי, תחושות הלב שלך הן חשובות ביותר, וחבל שתחמיצי בגלל בושה שאינה במקומה. צרי את בעצמך קשר עם הבחור והבהירי לו בעדינות ובצניעות שאת מעונינת בהכרות למטרות רציניות. אני מכירה רבנית מפורסמת ורצינית ביותר, אשר אך ראתה את בעלה לעתיד הרב, והחליטה שזהו המיועד לה ופנתה אליו, והם חיים עד היום באושר ובעושר והקימו משפחה שמחה ונהדרת.לפעמים צריך קצת אומץ...לקפוץ למים...
זו דעתי בנוגע לשאלות ששאלת.
את מוזמנת להוסיף ולשאול בכל עניין ודבר.
אך טוב!
שפרה
shiframish@gmail.com

כתבות נוספות