שאל את הרב

מקטרגים על הציונות הדתית בערוץ 2000 - דחוף!

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 06/03/03 03:53 ב באדר ב'

שאלה

בס"ד

שלום לרב,

יש לי שאלה חשובה שמטרידה את מוחי כבר זמן רב, ולכן אתנצל מראש על כך שכנראה המכתב יהיה ארוך.

אני כותב אליך לאחר לילה שבו לא ישנתי הרבה, ולא מרצון. בכל יום רביעי בלילה (בשעה 22:00) יש בערוץ הרדיו החרדי "ערוץ 2000" תוכנית "אנטי ציונות-דתית". זו כל מהותה של התוכנית. מנחה התוכנית הצהיר שהתוכנית לא תרד "עד שהציונות תאבד". כתבתי שאלה לאביך נר"ו בנוגע לתוכנית, ומתשובתו השתמע באופן חד משמעי שמדובר בלשון הרע (אתה יכול לראות בדיוק את השאלה והתשובה: https://www.kipa.co.il/mordehai/ask_show.asp?id=18270).

אתמול כבר לא יכולתי לספוג את ההשמצות, והתקשרתי לתוכנית. הם כמובן ניסו לייפות את הכל, ואמרו שכנראה מה ששאלתי היה לא אובייקטיבי (כל מה שהבאתי זה ציטוטים), והמשיכו לתקוף ולבזות וכו'. כל טענותיהם מתבססות על כך שבני עקיבא היא תנועה מעורבת, ושיש בנות בשרות לאומי שעושות מעשים שאסורים לחלוטין על פי ההלכה (ודי לחכימא...). ניסיתי להסביר כי לא זאת הציונות הדתית האמיתית, ומי שרוצה לדעת מה האמת ילך ל"מרכז" וכדו', ויראה שם מה המשמעות האמיתית - אך הם אטמו אוזניהם, ולאחר הטענה הזאת (למה לקחת כדוגמא את בני עקיבא ולא את "מרכז") - הם פשוט ניתקו לי את השיחה!

יתרה מזאת - לאחר שהם כינו יהודים בשם "רשעים" (אם אינני טועה, על חברי המפד"ל ועוד...), אמרתי להם שאסור לקרוא לשום יהודי "רשע", וכי אין דבר כזה - באמת שלא אמרתי את זה על דעתי! אני שמעתי במפורש מפיו של הרב יורם אברג'ל נר"ו שאומר שכל רב שקורא ליהודי רשע ומקטרג על על ישראל אפילו במילה אחת - צריך להתרחק ממנו כמה שיותר (והרב אמר את זה במילים חריפות יותר). מאידך אמרו לי שני מנחי התוכנית כי "גדולי ישראל" (אני לא יודע במי מדובר) הם עצמם אלו שכינו אותם "רשעים".

הם גם הביאו ציטוטים (חריפים) מר' אלחנן וסרמן הי"ד זצ"ל בנוגע לציונות הדתית וכו' וכו'.

אז מה עושים, כבוד הרב?

עם מי הצדק? אני כבר לא יודע... מותר לקרוא ליהודי "רשע" או שלא? אני לא יכול לשמוע בכלל דברים כאלה, אבל אולי אני טועה? חשבתי ללכת ולשאול את הרב אברג'ל בעצמו, אבל למען האמת, אני די חושש מהתגובה...

אז מה עושים, כבוד הרב? אני ממש מרגיש כאב לב, פיזית ממש!!! בקושי הצלחתי לישון הלילה... איך יוצאים מכל השנאה הזאת? למה להרבות מחלוקת? אני לא מבין... לא הצלחתי להתרכז בתפילה הב

תשובה

בס"ד

מה שאמר הרב יורם אברגי'ל שליט"א עשרות פעמים במו אוזניך - הוא הנכון - ו[רב שקורא ליהודי רשע ומקטרג על על ישראל אפילו במילה אחת - צריך להתרחק ממנו כמה שיותר].

ולכן אתה תתרחק מהתוכנית הזו כמה שיותר, אל תקשיב לה ואל תענה להם ואל תשאל אותם ואל תתקרב אליהם כלל.

יש אנשים שעובדים את ה' בכך שהם מתקנים את מידותיהם שלהם - ויש כאלה שזה קשה מידי עבורם ואם הן נשארים עם מידות מקולקלות ו[מתקנים את המידות של האחרים]. (בכל מחנה יש כאלה - גם במחנה הציונות הדתית)

אני לא רוצה לומר לך מה אמרו כל גדולי הדורות וכל גדולי המוסר על הצבועים ש"עושים מעשה זימרי מבקשים שכר כפנחס".

אני לא מכיר את עורכי התוכנית הזו אבל נראה לי שאם מישהו משקר ואומר שגדולי ישראל התירו לקרוא לתנועה שלמה "רשעים" הוא מקטרג על גדולי ישראל ומסלף את התורה שהיסוד שלה הוא ["ואהבת לרעך כמוך".

וכתוב בזוהר ש["הקב"ה שונא את מי שמקטרג על בניו"].

ובמיוחד מיוחד אם יש מי שמקטרג על אלה שמוסרים את נפשם על חייהם של אחרים, וביניהם על חיי עורכי התוכנית הזו - ה' ירחם!!

איך הם יכולים להמשיך ולקטרג כיון שאלה הנקראים בפיהם "רשעים" נמצאים בתוך כפרי המחבלים ומוציאים את המחבלים אם חגורות הנפץ על גופם מתוך בתיהם ומתוך מיטתם. ואע"פ שזו פעולה מסוכנת מאוד וחלק שילמו על כך בחייהם - הם ממשיכים בזה. ואף על פי שיש להם בית עם אשה וילדים שנמצאים בתלמוד תורה ורוצים לראות אבא חי ויושב איתם בשולחן שבת בריא ושלם - הם מוסרים כל מה שיש להם למען חיי עם ישראל.

ליהודים נפלאים אלה מגיע להם כל עולם הבא שיש על מסירות נפש שכזו. ועורכי התוכנית המקטרגים לא יגיעו ולא יגיהו אפילו לא להציץ ממרחק המרחקים על מקומם העליון של החיילים הנפלאים הללו שמביאים את הגאולה בגופם וברוחם ממש.

אלה יהודים שהקב"ה אוהב אותם אהבת אמת, הוא מביא את נשמותיהם לפניו ומתבונן בהם ובכוחם עושה נקמה בגוים ומביא גאולה לעולם.

***********

יש לי קושיה עליך - אתה שזכית בזכות כל כך גדולה וזכית לשמוע שיעורים של הרב יורם אברגי'ל שליט"א מה לך לבזבז זמן בתוכניות רדיו של שטויות כאלה??


לך לשמוע עוד ועוד שיעורים שלו!!!

כך תביא גאולה לעולם. וכמה שתתעלם מהם יותר ויותר הם יעלמו מאליהם!

***********

עוד דע לך שהחפץ חיים זצוק"ל והרבי מחב"ד ע"ה הם גם נקטו באותה שיטה שהזכרת בשם הרב אברגי'ל. ויבדל לחיים מו"ר אבי שליט"א גם הוא לא מוציא מפיו מילה רעה על שום יהודי וכך מלמד את תלמידיו וכך כל גדולי ישראל האמיתים.

ומה שאמרו לך כי איזה רבנים בזמן השואה או לפניה אמרו משהו שלילי על הציונות הדתית - אומר לך:

[א -] אל תאמין שאמרו. ואפילו יצטטו בספר - מי אמר שהם כתבו.

[ב -] ואם אמרו - אולי אמרו בעידנא דריתחא על מישהו מסוים ולא על הכלל והשומע הוציא דברים מהקשרם.

[ג -] ואולי התכוונו על משהו שבדור שלהם ולא על מה שבדורינו.

[ד -] ואם ח"ו אמרו - בטוח שאם היו רואים את כל עולם התורה של הציונות הדתית בימינו בודאי היו חוזרים בהם.

[ה -] ובודאי שכשהם בעולם האמת העליון כשהם רואים את האמת הם בודאי מצטערים וכואבים ובוכים כשמישהו משתמש בדיבריהם על מנת לעורר מחלוקת ולסכסך ולעורר מדנים ושנאת חינם שהחריבה את הבית השני.


[על כן דע לך אחי. כי גם אלה המדברים בתוכנית שהזכרת בערוץ 2000 הם גם הם יהודים מסכנים וטועים שצריכים הרבה רחמי שמים על מנת שיחזרו בתשובה שלמה. וצריכים אני ואתה להתפלל עליהם שהקב"ה יפתח עינהם ויסיר השנאה מליבם ויעורר את כל עם ישראל באחדות גמורה ושלמה - אמן.]

כתבות נוספות