שאל את הרב

מנסה להתקרב לה', מאיפה להתחיל?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 15/07/05 01:24 ח בתמוז התשסה

שאלה

שלום רב!

בזמן האחרון אני ממש מרגישה שאני מנסה להתקרב לקב"ה.ואני כל הזמן עושה בירורים...הגעתי למסקנה שיש לי הרבה דברים שאני רוצה לשנות,אני לא יודעת מאיפה להתחיל...

זה קשה כי אני רוצה לשנותאת זה ואת זה ואת זה..אבל אנילא יודעת מאיפה להתחיל...

תשובה


שלום רב!
כל כך נפלא לשמוע על אנשים שרוצים להתקרב אל ה', אשריך שאת רוצה דברים כל כך חשובים, דברים שהם העיקר של החיים, ואשריך שאת משתדלת, משקיעה מאמץ בדברים ואני מאמין שכל המאמצים שלך ישאו פרי, ואת תגדלי מתוך הרצונות הטהורים שלך, הרצונות הגדולים האלו, אשר הם בכוחם להוביל את האדם מעלה מעלה. אני מאמין בך, שגם אם עכשיו לא קל לבחור בדיוק מה עדיף עכשיו לעבוד עליו ומה עדיף להשאיר לשלב הבא, את תצליחי להמשיך ולהתקדם, שהרי הרצון הטוב הזה בודאי שהוא משפיע ובודאי שהוא, כאשר הוא מעורב בהשקעה הוא יגרום להתקדמות גדולה שלך.

ישנה אמירה ידועה של הרב קוק שאמר שאם אדם רוצה להיות צדיק גמור הוא לעולם לא יוכל להיות בעל תשובה.
כאשר האדם רואה את מה שהוא צריך לתקן, הרבה פעמים כל אחד מאיתנו רואה כל כך הרבה דברים שהוא היה רוצה להיות יותר טוב בהם, שממילא הוא הולך לאיבוד בתוך הדבר הזה, בתוך המציאות הזו הלא פשוטה, ובכך הוא מאבד את כל הדחיפות הטובות ואת כל הרצונות הטובים שהם הולכים לאיבוד כאשר לא מוצאים את הדרך כיצד לנצל אותם לדברים הטובים.
לפעמים אנו רואים אנשים שהם כל כך הרבה מתלבטים ולבסוף עם כל ההתלבטויות לא עושים שום דבר וברור לנו שגם אם היו עושים דבר אחד עם הכוחות הגדולים ועם הרצונות הגדולים שיש להם הם היו מתקדמים מאד אך הם לא עושים זאת מתוך בלבול ומתוך חוסר ידיעה לדרך כיצד לממש את הכוחות הגדולים שנמצאים בתוכם.
לכן חשוב מאד לחשוב היטב במה כדאי להשקיע, כיצד להשקיע בצורה שהכוחות יופיעו בצורה הטובה ביותר, ובכך גם הם יובילו את האדם להמשך ההתקדמות ולחיים של בניה רציפה ורצינית בכל שלב.

לכן הדרך היא לבחור דבר אחד ולנסות לעשות אותו בשלמות, לנסות לבחור דבר שהוא קרוב אל הלב, ולנסות לעשות אותו בצורה הטובה ביותר. כמו כן כמובן לנסות שלא לעבור עבירות, ללמוד ולנסות להתרחק מכל העבירות. העבירות עצמן הן נפילה של האדם ולכן כאשר האדם כל הזמן נופל לא יעזרו כל הדברים, וכל השאיפות הטובות לא יכולות להוציא דבר מן הכח אל הפועל.

לכן ראשית חשוב לשמור על המסגרת הכללית שלא לסטות ממנה, מסגרת של חיים של תורה, חיים של אמונה ושל שמירה של האדם על עצמו.
בשלב השני כפי שהזכרתי לבחור מצוה אחת שהיא יותר קרובה אלינו ולנסות להתמסר אליה, ואת שאר המצוות לעשות אותן באופן הרגיל, ואילו את עיקר המאמצים להשקיע במצוה שבחרנו לעשות אותה כמה שיותר בשלמות.

בשלב השני לאחר שכבר התרגלנו אל המצוה הראשונה שבחרנו לעשותה בשלמות נבחר מצוה נוספת שנתמסר אליה ובכך כל הזמן ננסה להוסיף עוד דברים.

בכל השלבים חשוב מאד לשמור על הסבלנות, לא לרוץ מהר מידי, צריך לזכור שדברים שנבנים מהר מידי גם הם בסופו של דבר פחות יציבים ולא עובר הרבה זמן והאדם מוצא את עצמו בלא הדברים האלו שהוא האמין בהם והשתדל בהם.
לכן חשוב מאד לשמור על הסבלנות וללכת צעד צעד לא לנסות לדלג מדרגות ולשמור שלא ליפול.

עוד דבר שכדאי זה להיות בקשר עם דמות חינוכית שמכירה אותך ולנסות שהיא תדריך אותך, אולי תלמדו יחד, ותדברו יחד על הדרך בהתקדמות בעבודת ה', ואני מאמין שעל ידי שניים יחד קל יותר לבנות ולהתקדם בצורה שקולה ובטוחה.
אם את רוצה אשמח עוד להמשיך ולעזור לך בהשתדלות שלך להתקדם בכתובתי:
Zahig2@walla.com
בברכת הצלחה רבה
יצחק.

[תזכורת]: כתבנו מה שנראה לנו, אבל אין כמו שיחה אישית, דרכה אפשר להבהיר הכל טוב יותר, לשוחח אחד על אחד ולהעלות כל נושא שרוצים, ואפילו ליצור קשר אישי. לכן, אפשר תמיד – בשמחה! לפנות גם לקו הטלפון של חברים מקשיבים, שפתוח בימים ראשון עד חמישי בין השעות 9 ל1 בלילה, והמספר הוא: 026518388. סודיות מובטחת. אנחנו מחכים!

כתבות נוספות