שאל את הרב

מדוע אסורים ריקודים מעורבים?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 13/06/07 22:00 כז בסיון התשסז

שאלה

שלום וברכה כבוד הרב!

מאיפה בא האיסור של ריקודים מעורבים,בריכות מעורבות,שמירת נגיעה?

מה טעם האיסור??? למה זה אסור?שרוקדים ביחד באירוע משפחתי יותר כיף,כולם ביחד,עם אמא ואבא יותר שמח.. אבל בנפרד זה פחות שמח..

למה זה אסור??

אשמח לדעת כי זה חשוב לי להמשך הדרך.!! תודה רבה!!

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

בע"ה
שלום לך.
המקור לאיסורים של ריקודים מעורבים, שחיה מעורבת ונגיעה הוא איסור גילוי עריות שנאמר בתורה.
מה הקשר בין גילוי עריות לנגיעה? בויקרא יח, ו כתוב: "איש איש אל כל שאר בשרו לא תקרבו לגלות ערוה".. ומכאן לומדים שהאיסור של התורה הוא לא רק במעשה של עריות אלא גם בכל קרבה של עריות כמו נגיעה, חיבוק, נישוק וכו´...

דבר ראשון לפני שאנחנו מבינים את הטעם של האיסור הזה צריך שנבין שזוהי מצווה שה´ ציווה אותנו. ואפילו אם הרבה פעמים זה קשה צריך לקיים מצווה לא רק כשמבינים אותה ומתחברים אליה, אלא גם כלא מתחברים צריך להשתדל להתחזק באמונה שזה מה שה´ רוצה ממני ובעשייה של המצווה נתקרב ונתחבר לה´. אחרי שמבינים את זה נכון לנסות להבין את הטעם של המצווה בשביל לעשות אותה עם כוונה, הבנה והרגשה.

אשתדל להסביר לך את הטעם הבסיסי של איסורי עריות. אולם נזכור שתינו שההסבר הזה הוא חלקי ושהטעם השלם של המצווה הוא גדול בהרבה ממה שעכשיו אנחנו מבינות.

ה´ ברא אותנו עם הרבה כוחות ועם בחירה מה לעשות עם הכוחות שלנו. והוא ציווה אתנו לבחור בחיים ובעזרת הכוחות שלנו לעשות טוב ולגלות את שם ה´ בעולם הזה.
כל אדם יחיד משתדל להתקדם ולעשות טוב. אבל חוץ מעבודה של כל יחיד יש עניין של משפחה. משפחה זה דבר עצום שכאשר היא בנויה בצורה קדושה ובריאה היא מוסיפה חיים ושמחה והרבה טוב בעולם. בשביל שיהיה עולם טוב צריך קודם כל שיהיו משפחות טובות.
ה´ נטע בנו יצר חזק של עריות בשביל שנביא חיים לעולם. היצר הזה הוא כוח גדול שאפשר להביא איתו חיים וטוב ואם משתמשים בו לא נכון אפשר להביא להרס ולרע. ובשביל לנתב את יצר העריות שנשתמש בו בצורה הנכונה, ה´ ציווה אותנו בתורה מה מותר ומה אסור. וחכמים קבעו איסורים מדרבנן בשביל לשים לנו גדר ולהרחיק אותנו מאיסורים שבתורה.

כל האיסורים האלה הם בגלל שמשפחה בעם ישראל היא דבר גדול מאוד. והמצוות האלה עוזרות לנו לנתב את יצר העריות ולבנות משפחה בצורה קדושה ובריאה.

את צודקת שריקודים ושחייה מעורבת בתוך המשפחה זה דבר משמח ומקרב. קודם כל תדעי שבתוך המשפחה הקרובה (אבא, אמא ואחים) יש דברים מותרים. וביחס למשפחה המורחבת ולחברים יש הרבה דברים שלמרות שהם משמחים אנחנו צריכים לוותר עליהם בשביל משהו יותר משמח. מפני שיש דברים שהם מהנים ומשמחים אבל הם לא טובים. כשיש לאדם אפשרות לגעת, לרקוד, לשחות ולבלות עם עוד נשים חוץ מאישתו זה עלול לפגוע בנאמנות ובקשר שיש לו עם אישתו. וכן מישהי בגילך שמתרגלת להנות עם הרבה בחורים זה עלול לפגוע בבנייה של קשר אחד של אהבה, נאמנות וקדושה שיהיה לה עם בעלה.

יש כאן תשובה מצוינת לשאלה דומה לשלך מדוע נגיעה, ריקודים ושחייה מעורבים אסורים. והיא מפרטת במה הם מזיקים.

https://www.kipa.co.il/ask/show.asp?id=1939

כמו כן יש חוברת על נגיעה, שאולי את מכירה, שנקראת ´מגע הקסם´. אני ממליצה לך לקרוא אותה בשביל לברר יותר את הנושא. אם את רוצה יש כאן קישור אליה:

http://olam-jew.com/word/maga.doc

ההתמודדות שאת עומדת בה היא גדולה מאוד. כשכל המשפחה הולכת לשחייה מעורבת זאת בחירה קשה שדורשת הרבה גבורה לא ללכת איתם. כל הכבוד לך ששאלת ושאת מבררת את הנושא. מקווה שהדברים נתנו לך כיוון ושתמשיכי לברר, לשאול, להגיע לתשובות ולבחור בטוב.
אם את רוצה לשאול או להאיר משהו או לשתף בהמשך הדרך, אשמח שתכתבי למייל שלי.
תצליחי!
אמונה

emunael@gmail.com

כתבנו מה שנראה לנו, אבל אין כמו שיחה אישית, דרכה אפשר להבהיר הכל טוב יותר, לשוחח אחד על אחד ולהעלות כל נושא שרוצים, ואפילו ליצור קשר אישי. לכן, אפשר תמיד – בשמחה! לפנות גם לקו הטלפון של חברים מקשיבים, שפתוח בימים ראשון עד חמישי בין השעות 9 ל1 בלילה, והמספר הוא: 026518388. סודיות מובטחת. אנחנו מחכים!

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות