שאל את הרב

מאציל ונאצל

חדשות כיפה הרב שלמה בן אליהו 19/04/12 09:44 כז בניסן התשעב

שאלה

שלום רב.

קראתי תשובה בשות אתר הידברות ושם כתוב"התשובה האמיתית לשאלה המאוד חזקה מצויה רק בחכמת הקבלה, ואכן שאלה זו הוא מהפתיחות של חכמת הקבלה, באתר אינטרנט אני יכול להתייחס לזה רק במסגרת מצומצמת מאוד. ובכן, אכן הקב``ה האציל את האצלה הראשונה באופן דומה לו ממש, ואין בין הנאצל הראשון למאציל הבדל אלא שזה מאציל וזה נאצל, אולם בהפלגת האחדות והפשיטות הם שוים, וכך נאצלו הדרגות אחת מתוך השניה, דהיינו שהמאציל הראשון האציל באמצעות הנאצל הראשון נאצל בדרגה יותר תחתונה, וכך מליוני מדרגות עד עולם העשיה שלנו.

וכלל את הדברים רבינו הראב``ד בהקדמה שלו לספר יצירה וזה לשונו: הסוד, כי עילת העילות יתחייב ממנו כתר עליון שכל פשוט בתכלית הפשיטות עד שאין בינו ובין עילתו דבר אלא שזה עילה וזה עלול. בהצלחה וחג שמח – מנשה ישראל"

מה פרוש שהנאצל הראשון הוא אחדות ופשיטות כמו המאציל? וכי הקדוש ברוך הוא והוא שווים? האם מי שעובד לנאצל זה עובד עבודה זרה?

אשמח לתשובה

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

בסד
שלום רב
כן מי שעובד חלילה לנאצל הוא כעובד עבודה זרה למרות שהנאצל הריאשון הוא רוחני מאד והא דומה מאד לאין סוף האמתי הבורא .הנאצל הזה הוא רק נברא..למשל המושג "אין סוף" במתמתיקה אם נכפיל אין סוף בריבוע נקבל אין סוף אבל בכל אופן יש הבדל בן האין סוף הקטן לתוצאה שהיא גם אין סוף..
בברכה

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות