שאל את הרב

לסלוח- כן או לא?? [פינוי עמונה וגוש קטיף]

חדשות כיפה רבני ישיבת הר ברכה 21/02/06 08:44 כג בשבט התשסו

שאלה

רציתי לשאול האם מותר לסלוח לכל המפנים, לאחראים על הגירוש ולכל השותפים למעשה הנורא הזה. הייתי מעוניינת לדעת האם מותר להסתובב עם הצמידים של לא נשכח ולא נסלח?? כל אחד מביע דעה אחרת ואיני יודעת כיצד לפעול.

האם נכון לומר שכל עוד אף אחד לא ביקש מאיתנו סליחה מותר לנו לא לסלוח והרי יהודים הם רחמנים בני רחמנים..

איני יודעת כיצד לפעול, אנא ענו לי מהר,

תודה מראש,

נעמה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

בס"ד

שלום לך כותבת יקרה

הדרך להתנהג היא כמו בן אדם נורמאלי

אדם נורמאלי לא סולח לאדם שהיכה אותו מכות רצח על לא עוול בכפו , ללא שביקש מחילה וגם לאחר שביקש אין ספק שזה דורש מאמץ נפשי גדול

אדם נורמאלי לא יכול לסלוח למפקדים שהורו לשוטרים שלהם לרסק גולגלות של נערות ונערים צדיקים שבאו למחות על עוול הנעשה בעמונה , וזאת בלי שהעלו בדעתם לחזור בתשובה.

אדם נורמאלי לא יכול לסלוח לממשלה לשרים ולחברי כנסת ולמפקדי צבא ששדדו את ביתו בניגוד לכל תהליך דמוקראטי , נישלו אותו מפרנסתו , סגרו אותו בכלוב זהב בדמות בתי מלון , פגעו בילדיו ובשיגרת חייהם , והרשימה עוד ארוכה מאוד מאוד וכל זה אפילו ללא פיצוי הולם .

אז תאמרי לי האם זה לא חוסר שפיות הדעת לסלוח על כל כך הרבה עוול וזדון, כשעושי הרישעה אפילו לא העלו בדעתם לבקש מחילה .

אני אדם נורמאלי . ותיקון עולם נעשה על ידי תיקון אמיתי ולא תיקון מזוייף . לצעוק לעושי הרישעה שהם צדיקים ללא כל תיקון , זה קילקול העולם ולא תיקונו.

ואם אנו מרחמים עליהם באמת אנו צריכים לשאוף לתיקונם , ולא להשאירם בקילקול בו הם נמצאים .

בברכה

יזהר אשור
צוות ישיבת הר ברכה

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות