שאל את הרב

למה מנשקים את הכותל המערבי

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 01/10/03 08:50 ה בתשרי התשסד

שאלה

בס"ד

כבוד הרב,

אני באמת מצטערת שאני גוזלת ממך זמן פשוט שיש בעיה שמציקה לי ואני לא מצליחה למצוא לה מענה. אני מאוד מאוד אוהבת את ירושלים. ויוצא לי כמה פעמים בשנה להיות בכותל. אני אוהבת להתפלל ואין לי בעיה אמונית כלשהיא עם התפילה. תמיד כשאני מגיעה לכותל כל חברותי רצות אל הכותל מתפללות ביתר כוונה נוגעות באבנים נדהמות מהכותל. אבל אני פשוט לא מצליחה להבין מה הן מוצאות בכותל.

זה לא חלק מביהמ"ק זה בסה"כ חומה שהבנתי שנבנתה בכלל לא ע"י יהודים. זה ממש נראה לי כמו ע"ז. כולם שם מנשקים קיר! בכניסה לכותל אנשים דוחפים מקללים ואז כשמגיעים לכותל פתאום כולם מתרפסים על הכותל... מה שווה כל התפילה אם דקה לפני התנהגת בכזאת ברבריות? אני ח"ו לא שופטת אף אחד אבל זה נראה לי כ"כ טיפשי. ה' רק רוצה את התפילה שלנו.. לא?

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

בס"ד

מה שהן נדהמות מהכותל ואת לא אינה בעיה שלך או שלהם. כל אחד מתעורר לאלוקים במקום אחר. אין בזה בעיה. רק תמחקי את המילה "ע"ז משאלתך - ח"ו. זה מקום שמחבר את האדם לאלוקים. כמו שיש המנשקים את אדמת ארץ ישראל ביורדם מהמטוס. כך מנשקים את הכותל ואין פה שום חשש ע"ז.

מה שיש דוחפים בדרך לתפילה וכשמגיעים לתפילה מתנהגים כמו שיות תמימות. זה לא בסדר אבל לא בגלל זה נמנע אותם מלבוא להתפלל.

שיבואו להתפלל ונסביר להם - כשהם אצלנו - להתנהג כראוי. אבל אם לא יבואו כלל - הם לא ילמדו לעולם להתנהג כראוי.


שנה טובה

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות