שאל את הרב

לדחות את הפסיכומטרי בעקבות ארועי עמונה?

הרב עוזיאל אליהו הרב עוזיאל אליהו 07/02/06 15:54 ט בשבט התשסו

שאלה

שלום!

יישר כח לכבוד הרב על התשובות המחזקות כל-כך..

יש לי התלבטות שחשבתי שיהיה ראוי להתייעץ בדעת תורה..

ביום שני כב שבט בע"ה אני אמורה לעשות פסיכומטרי שדחיתי אותו מתאריך א' טבת. עכשיו אני לא כ"כ מרוצה מהעניין שיכולתי אולי לגמור עם זה ודחיתי כדי להשיג ציון טוב יותר. המצב כרגע הוא שרק ירדתי מבחינת הידע כי הייתי עסוקה (ועדיין) בארצנו- חברון, עמונה... השאלה היא האם לדחות כי עכשיו כנראה אין הרבה סיכוי להצליח (מלבד אם לסמוך על הנס) או שבכלל לא לדחות כדי לא להצטער כמו שקרה עכשיו כי באמת אי אפשר לדעת ח"ו מה עוד רוצים לעשות לארץ הקודש והאם יעזור לדחות.

נראה לי שעצם השאילה לכבוד הרב יותר תרגיע אותי בהחלטה לכאן או לכאן.

תודה רבה ושנתבשר במהרה בשורות של בניין וגאולה שלמה . אמן.

תשובה

ב"ה

שלום.

את צריכה להגיע למבחן מוכנה.מפני שהתוצאה במבחן היא החשובה ובכדי להגיע לתוצאה טובה את חייבת להתכונן.
אי אפשר לקטוף ציון טוב על העצים חייבים "לחפור" ו"לדגור" וללמוד היטב ואז לגשת למבחן.
תבדקי את לוח הזמנים מבחינת המועדים ותחשבי על מידת הדחיפות של העיניין ואז תקבלי החלטה שמשקללת את כל הנתונים .ולוקחת בחשבון את הכל.
ותפפללי להשם שיצליח את דרכיך.
אני מצרף לך תפילה לפסיכומטרי שחיבר הרב הראשי של צפת הרב שמואל אליהו שליט"א.:

[אנא ה’] עזרני להצליח במבחן הפסיכומטרי שאני עומד\ת לעשות. עזרני לזכור היטב את הדברים שלמדתי (לפני המבחן: שאני לומד\ת) שיקבעו חזק במוחי, ולא אשכח אותם כלל.

[אנא ה’] עזרני להיות מרוכז\ת בשעת המבחן שלא יארע לי שום בילבול, שלא אתרגש ולא אשכח ולא אטעה רק אכתוב את הדברים הנכונים מהר ובצורה ברורה.

[אנא ה’ ]האר את עיני וכוון את מעשי לענות נכונה גם על הדברים שאני מסופק\ת בהם כדי שאצליח במבחן הזה. שאוכל להצליח ולהתקדם בחיים ולהביא טוב וברכה לעולם.

[אנא ה’ ]זכני למצוא חן ושכל טוב בעיני אלוהים ואדם. ויתקיים בי "ויהי דוד לכל דרכיו משכיל וה’ עימו". וכן יהי רצון ונאמר אמן. ויהי נועם ה' אלוקינו עלינו ומעשה ידינו כוננה עלינו ומעשה ידינו כוננהו . יהיו לרצון אמרי פי והגיון ליבי לפניך ה’ צורי וגואלי."



שיהיה בהצלחה,

עוזיאל

.

כתבות נוספות