שאל את הרב

כללי

חדשות כיפה הרב שי פירון 19/05/04 08:12 כח באייר התשסד

שאלה

כבוד הרב שלום,

יש לי בעיה. כשאני נפגשת עם אנשים, גם אנשים שאני מכירה הרבה זמן, אני נוטה להסתכל רק על המגרעות שלהם, אני נורא ביקורתית כלפיהם, וקשה לי להתעלם מהחסרונות שלהם, למרות שאני יודעת שלכולם יש חסרונות וגם לי. נורא קשה לי עם זה כי אני ממש רוצה לדעת וללמוד לאהוב כל אחד מישראל, ולא לשפוט אנשים. אם תוכל להציע לי איך להתמודד עם זה או להפנות אותי לספר מסוים הדן בנושא זה, אשמח מאוד. תודה רבה.

תשובה


שלומות

ראשית, זו הסיבה לתפילה המפורסמת של רבי אלימלך מליז'נסק : " אדרבה תן בלבנו וכו'" , יש הנוהגים לומר תפילה זו בכל יום בשעת תפילת שחרית על מנת לחנך את עצמם להתבונן על המציאות בעין טובה , אולם הרשי לי להעלות השערה נוספת , בדרך כלל היחס של האדם לזולתו נובע מהיחס שבו הוא מתייחס לעצמו , רבים מאלו המבקרים אחרים , עושים זאת בשל העובדה שהם ביקורתיים כלפי עצמם. היחס לזולת לא פוגע רק בזולת אלא גם בנו. עליך לדעת שיחס ביקורתי מונע ממך להתפתח בשל העובדה שאת לא מאפשרת לעצמך לקבל מהזולת את הטוב ובכך להעשיר את עולמך ולקנות לעצמך תכונות נוספות ,חיוניות.
אני משוכנע שעמל רב שלך , על יחס חיובי לזולת יסייע לך לבנות את עצמך ולהתקדם קדימה.
השתדלי במהלך התקופה הטובה לזהות בכל מי שאת פוגשת צד חיובי אותו את רוצה לקחת לעצמך וב"ה תגלו כמה יופי יש באנשים בפרט ובעולם בכלל.
בהצלחה
שי

כתבות נוספות