שאל את הרב

טענה נוצרית

הרב ברוך אפרתי הרב ברוך אפרתי 18/03/11 03:55 יב באדר ב'

שאלה

בס"ד

ידועה הטענה הנוצרית כי הפסוק "לָכֵן יִתֵּן ה' הוּא לָכֶם אוֹת: הִנֵּה הָעַלְמָה הָרָה וְיוֹלֶדֶת בֵּן, וְקָרָאת שְׁמוֹ "עִמָּנוּ אֵל"

גם ידוע השינוי הלשוני שהללו הכניסו לפסוק זה שבמקום העלמה רשמו הבתולה.

אך לאחרונה הללו המציאו טענה חדשה , כי " ביסוס ההנחה שנבואת ישעיהו מדברת על בתולה היא איננה על האם המילה עלמה פירושה בתולה בלבד, עצם העניין שהאות הוא שאישה תוליד צריכה לעורר בנו עניין, שהרי איזה מין אות זו אם אישה נכנסת להריון, בכל מקום בעולם ובכל רגע נשים יולדות בנים ולכן עצם העניין אות מזמינה לידה שאיננה טבעית או רגילה.

אף פירוש אחר לא עושה צדק עם המילה או עם הקשרה הספרותי, החברתי או ההיסטורי. אם כך, רעיון לידתו של ישוע מבתולה, כפי שהוא מוצג בברית החדשה, עומד בקו אחד עם המסר והנבואות על המשיח שבתנ"ך."

כלומר עצם האות הוא לידת בתולה ולידה רגילה אין בזה אות ומופת...

כיצד עונים לכך?

תשובה

שלום

זו שטות פרשנית. יש לקרוא את הפרק כולו ולא לנתק פסוקים כפי שעושים המינים.
על כל פנים, אנו מאמינים בשל הקישור הנשמתי לד' אלוקינו עוד ממעמד סיני, ולא בגלל מילה כללית כזו או כזו.

כל טוב

כתבות נוספות