שאל את הרב

טניס בשבת

חדשות כיפה צוות ישיבת פתח תקוה 02/12/06 20:54 יא בכסלו התשסז

שאלה

האם מותר לשחק טניס בשבת {לא טניס שולחן}שאלתי שתי רבנים והם אמרו לי אותו דבר

ורציתי לדעת כצת יותר עם הסבר מדוייק

ואני גם לא ידעתי למי להפנות את השאלה באתר אז אם לא פניתי לאנשים הנכונים אז תעבירו את השאלה לרב או למישהוא אחר

urielrev@gmail.com

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה


אחי אהובי.


לא אענה לך במישור ההלכתי, מכיוון שאתה אומר שכבר שאלת ונענית על ידי רבנים בעבר. רק אציין שיש בכך משום עובדין דחול ויש פוסקים שאוסרים זאת משום רפואה.

אבל אשאלך, אחי- מה ראית לשחק טניס בשבת? האם לא מספיקים לכך ששת ימי החול, בהם אפשר לעשות כל דבר שקשור בגוף וההשקעה בו?
השבת ניתנה לנו מאת הבורא כדי לענג את נפשותינו, כדי שנוכל להתקרב אל הרוחני והנצחי בעולם, ולא כדי שנבלה בה את זמננו. ראה כמה יפה כתב ר' אהרון הגדול, האדמו"ר מקרלין, על השבת:

יה אכסוף נעם שבת
המתאמת ומתייחדת בסגולתך.
משוך נעם יראתך לעם מבקשי רצונך,
קדשם בקדושת השבת המתאחדת בתורתך,
פתח להם נעם ורצון לפתח שערי רצונך.
יה אכסוף.

היה הווה,
שמור שומרים ומצפים שבת קודשך,
כאיל תערוג על אפיקי מים
נפשם תערוג לקבל נעם שבת
המתאחדת בשם קודשך.
הצל מאחרי לפרוש מן השבת
לבלתי תהיה סגורה מהם ששת ימים,
המקבלים קדושה משבת קודשך,
וטהר לבם באמת ובאמונה לעבדך.
יה אכסוף.

ויהיו רחמיך מתגוללים על עם קודשך,
להשקות צמאי חסדיך מנהר היוצא מעדן,
לעטר את ישראל בתפארת
המפארים אותך על ידי שבת קודשך.
כל ששת ימים להנחילם נחלת יעקב בחירך.
יה אכסוף.

השנת נעם הנשמות והשביעי עונג הרוחות
ועדן הנפשות להתעדן באהבתך ויראתך.
שבת קודש, נפשי חולת אהבתך,
שבת קודש, נפשות ישראל
בצל כנפיך יחסיון,
ירויון מדשן ביתך.
יה אכסוף.


רואה אתה? שישה ימים מצפה נשמת האדם וכוספת, אימתי תבוא מנוחתה, מתי תבוא לה ישועה רוחנית, מתי תוכל לבוא ולהתאחד עם בוראה, ואתה מבקש לספק אותה בדברים גשמיים.

כך אמרו חז"ל במדרש קהלת (פרק ו'):

"וגם הנפש לא תמלא" -

"משל למה הדבר דומה? לעירוני שנשא בת מלך, כך הנפש, אלו הבאת לה כל מעדני עולם אינם כלום לה. למה? שהיא מן העליונים"

נשמתו של האדם דורשת ממנו את הענג הראוי לה. השבת כולה מוכנת למלא ענג זה- בתפילה, בלימוד, באכילה שכולה קדש. הרצון שלך ללכת ולעשות דבר אחר, מרחיק אותך מן המטרה הראשית ומרחיק אותך מן השבת.

אם תרצה להתקרב, חפש את הרוחני והנשמתי ולא את הארצי והחולי, וכך אולי תזכה לקבל ולהרגיש קדושת שבת באמת.

אור וטוב,
נחום.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות