שאל את הרב

חילול השם

חדשות כיפה הרב שלמה בן אליהו 13/11/08 19:14 טו בחשון התשסט

שאלה

לכבוד הרב שלום,

כידוע "כל הכועס כאילו עובד עבודה זרה" ואנו אומרים כל יום לפני השינה "הריני מוחל וסולח לכל מי ש..." ובתוכו כולל הוידוי סליחה לכל מיני אנשים שפגעו בנו וגרמו לנו לכעוס וכדומה.

יש לי שאלה אחת עם שני היבטים.

אני בעלת תשובה בת 17 ועדיין לומדת במסגרת החילונית, כך שיוצא לי להיות בסביבת חילונים בחלק משעות היממה וחלקם חושבים דברים איומים נוראים ומזעזעים על בורא, על המצוות, על אנשים דתיים המקיימים את התורה ודבקים בהשם.

הבעיה מתחילה כשהם 'זורקים' לי משפטים כמו "אם היית אנטיליגנטית כבר מזמן היית חוזרת בשאלה" וכד' ותמיד צוחקים עליי בכל מיני הקשרים, אני מנסה לתת לך דוגמאות ויש לי כל כך הרבה שאני אפילו מתביישת לכתוב פה חלק מהן.

אז השאלה שלי היא... במצב כזה - האם עליי לכעוס? בתגובה אוטומטית אני ישר 'נדלקת' ונהיה לי חם בגוף, אני נפגעת בשם עצמי ובשם כבודו של הבורא... אך האם זהו הדבר הנכון לעשות? האם כעס על חילול השם ודברים דומים אינו נחשב עבודה זרה? אינו משחית את הנפש? זהו הרי כעס מוצדק...

ובנוסף לכך, כשאני אומרת "הריני מוחלת וסולחת.." - קשה לי מאוד עם עצמי לסלוח לאנשים הפוגעים בריבונו של עולם, באבא שלי! אך אני סולחת בלית ברירה, הרי אני מחוייבת לכך.

האם המחילה והסליחה בק"ש כוללת בתוכה אפילו סליחה על פגיעה בריבונו של עולם שקרה בנוכחותי או שהיה מכוון אליי?

אני מקווה שהדברים מובנים, לא הצלחתי למצוא פתרון ואני חושבת שזהו דבר שנתקלים בו הרבה מאוד אנשים החיים בחברה חילונית...

תודה רבה...

תשובה

בסד

שלום אב.


אכן יש אנשים שצריך לכעוס עלהם כמו שאמר דוד המלך בתהילים ,"הלא משנאיך השם אשנא ומתקוטטך אתקוטט."...
מי ששונא את השם.

אבל היום אין לנו אנשים כאלה לשמחתנו .
גם מי שצוחק ולועג ליהודים או ליהדות או לתורה או למצוות ..הוא פשוט מסכן כי הוא לא למד ולא הכיר את היופי והעומק של התורה..אבל אם הוא ילמד קצת אז הוא יבין עד כמה הוא טועה ומיד תכנס אהבת השם בליבו והוא יהפוך לאדם אחר [,לאוהב את השם ואת התורה.]

אז אין לך ממה להתרגז או חלילה לכעוס ,פשוט יש לרחם עליהם ולהתפלל שתכנס בהם הדעת ללמוד ולהכיר את העומק של היהדות.
כי מי שלועג ליהדות משמע כי הוא רוצה ללמוד אבל הוא מתביש להגיד את זה.
אז בואי ונציע להם ללמוד ....

חיזקי ואימצי .אין צורך בכלל להשקיע מאמץ ולכעוס .או להפגע הם לא פוגעים בך הם רוצים להצדיק את עצמם כי הם ממש מקנאים בך.הם רואים..שהדרך שלהם לא נכונה ..
תסלחי להם והמשכי להתפלל שיחזרו בתשובה שלמה מהר מהר.


(כדאי לך מאד ללמוד עם חברותא את מאמר הדור של הרב קוק.)
בברכה

כתבות נוספות