שאל את הרב

השפעת בנות בצבא

חדשות כיפה הרב יצחק פייגלין 25/10/10 23:20 יז בחשון התשעא

שאלה

יש לי חבר שנמצא בצבא ביחידה עם בנות.הוא לא יכול לעבור יחידה. לאחרונה התוודעתי למצב שבו הוא נמצא ולמקרים שהיו שם. כל מיני מצבים שהיו נוגעות בו בנות ,או שהוא נגע בהם(לא מרגש, פשוט סתם) או שהוא היה מתקרב אליהם, סתם בשביל להיות חלק מהחברה. אנחנו חברים די הרבה זמן ולצערי הרב הייתה תקופה ארוכה שלא שמרנו נגיעה. לפני 3 חודשיים התחלנו לשמור נגיעה שוב ב"ה, ולהתחזק. כרגע הוא מנסה להתרחק כמה שיותר מבנות שם, הוא מבין שהוא טעה ושהוא היה שקוע בטומאה. אנחנו רוצים בעז"ה להתחתן אבל קשה לי מאוד עם ההתנהגות שלו בעבר

קשה לי להבין את המישכה והיצר הרע הזה שהוא מדבר עליו. מבחינתי זה מאוד פשוט להתרחק מבנים.

תשובה


שלום

ישנו ספר מפורסם (אני מקוה שאני מדייק בשמו) גברים ממאדים ונשים מנגה. שכל ענינו הוא לעמוד על כך שאיש ואשה שונים זה מזה בתחומים רבים.
הספר נכתב מנקודת מוצא חילונית פסיכולוגית.

אנו תלמידי משה רבינו, הלומדים את דברי חז"ל, על אחת כמה וכמה מבינים שיש הבדל פנימי נפשי מהותי בין איש ואשה.

אחד ההבדלים, הוא בתחום היצר. מוסכם שגם לנשים וגם לגברים יש יצר לעניני עריות. אלא שהדרך בא פועל יצר זה אצל גברים שונה מהדרך בה הוא פועל אצל נשים.
ניתן להרחיב רעיון זה ולהביא דוגמאות, אך פומביות הדיון כאן שוללת זאת.

לכן אינך צריכה חלילה להסכים או להשלים עם נפילה של בן זוגך בתחומי הצניעות. את כן צריכה להבין, שאת לא לגמרי מסוגלת להבין עם איזה עוצמות של יצר הוא צריך להתמודד.

הדרך היעילה והבטוחה, להתמודדות עם יצר העריות, (אצל גברים בפרט), היא לא לבוא לידי נסיון - כלומר להתרחק ממקומות שם יתכנו נפילות.
פעמים שהפתרון הזה לא ישים. כמו במקרה שלכם, שהשרות הצבאי כופה נסיונות.

לכן, הביעי הבנה. חזקי את בן זוגך, ואל תשפטי אותו לחומרא, על עבירות שהוא עשה מהם תשובה.

בזכות החיזוק והעידוד שלך, תעברו שתיכם תקופה זו ביותר קלות.

בהצלחה
וכל טוב

כתבות נוספות