שאלה
בס"ד
לכ' הרב שלום
1) לפי המ"ב סימן שי"ח ס"ק ד' לא ברור האים כלי שבושל בו בשבת נאסר לכולם ( כך מובן מדברי הרשב"א המובאים במקום ) או אסורים רק למבשל ( כפי שמובא במחצית השקל ובילקוט יוסף )
2) האים קימת סברא שבהדלקת נורה ( חוט להט ) עוברים גם משום מבשל ?
3) האם כל ריפוי (ריפוי-קישוי\קישוי בעקבות ריפוי) , של חומר (לא מזון) עובר משום מבשל ?
תודה רבה ויום נעים
תשובה
בנימין שלום,
1.כלי שבושל בו בשבת נאסר לכולם.
2.יש סברא האוסרת משום מבעיר.
3.לדעת הרמב"ם כן.
בברכה וכל טוב
שמואל זעפרני