שאל את הרב

הוספת שם

חדשות כיפה הרב דב ברקוביץ 14/08/08 14:47 יג באב התשסח

שאלה

שלום כבוד הרב, קוראים לי ברטה דניירוב נולדתי ב- ו' באלול תשמ"ו, שיניתי את השם שלי לברכה לפני כשנה בלי להתעייץ עם רב רציתי לדעת האם השם הזה מתאים לי (והאם מותר שחלק יקראו לי ברטה וחלק ברכה כי לא כולם רגילים)

תודה רבה.

תשובה

שלום ברכה (ברטה),

אינני יכול להתייחס לשאלה אם השם מתאים לך. אנחנו לא מכירים. השאלה אם השם מתאים לתאריך הלידה לא שייך להבנתי לתפיסת היהדות. ישנם יחידי סגולה בין המקובלים שאולי מבינים משהו על כך. אבל זה גם לא העניין העיקרי.
העיקר הוא שחשוב מאוד שלקחת לעצמך שם יהודי. השם "ברכה" הוא שם נפלא היות והרבה מהפרק הראשון בתורה המתאר את בריאת העולם, וגם הפרק האחרון של התורה, עוסקים בברכות. הן ברכת החיים הגדולה של ה' בעולם והן ברכת איש הא-להים, משה, שבירך בסוף ימיו את בני ישראל.
טוב היה להתייעץ עם רב. אך היום שכבר לקחת את השם מתוך מקום פנימי בתוכך, טוב יהיה אם תעשי סעודה עם ידידים בה תלמדו חורה ביחד ותגידו דברי תורה והתעוררות הנפש (גם על משמעות השם עצמו וגם על דברים אחרים כפי שתרצו). תגידו יחד כמה פרקי תהילים שאת אוהבת.
אין בעיה שחלק ממכירייך יקראו אותך בשם המקורי וחלק בשמך החדש. (אם את עדיין לא נשואה תדאגי לומר לרב המסדר את חופתך, בע"ה, את שתי השמות).
ובעיקר תהיה שמחה שהיום את באמת "ברכה".
בברכה,דוב ברקוביץ

כתבות נוספות