שאל את הרב

הדף היומי מהאינטרנט

חדשות כיפה הרב יוסף אלנקווה 14/11/02 21:39 ט בכסלו התשסג

שאלה

נודע כי ביוזמת הרב הוקם אתר אינטרנט של הדף היומי www.hadafhayomie.com

הנני רוצה להמליץ כאן לגולשים להכנס לאתר, השעורים ברורים ונוחים לשמיעה ונעימים לאוזן.

ברצוני לדעת הראוי ללמוד תורה באינטרנט? ובכלל מהו ייחודו של האתר החלוצי הזה?

תודה, דרור

תשובה

שלום לדרור
אכן, לפני כעשרה ימים נפתח בס"ד אתר הנקרא "הדף היומי" שכתובתו היא כפי שציינת, באתר זה ישנם שעורים בכמה תחומים, שעור בדף היומי בגמרא מידי יום ביומו בעזרת ה' ושעורים נוספים בפלא יועץ באורות התורה, פרשת שבוע ומוסר.
השתדלנו באתר זה לאפשר שמיעת שעור באודיו הן תוך כדי גלישה באינטרנט והן בהורדה לקובץ. ברוך ה' שזיכני הקב"ה ששני ידידים טובים המטפלים באתר הצליחו למצוא שיטה לכיווץ גודל הקובץ לגודל קטן של כשני מגה בייט לשעור.
בשעור גמרא זה אני משתדל ללמד גמרא כפשוטה עם רש"י מבלי לחרוג ומבלי להכנס לעומק דקדוקי הסוגיה מי שמעוניין ללמוד גמרא עם רש"י ומה גם אם הוא נמצא בדרכים בארץ או בחוצה לה, כי אז הוא יכול גם לשמוע שעור או להוריד אליו את השעור וכמו כן צילמנו לתועלת מי שאין בידו ספר את דף הגמרא בשלמותו.
ישנו גם דבר נוסף באתר זה שבו יש תרשים סיכומי הסוגיות בעריכת הרב מאיר חדד שליט"א, תרשים הכתוב במסמך Word שניתן גם אותו להוריד ולהשתמש בו.
הנני מקווה שבזמן הקרוב בלי נדר יהיו עוד דברים להועיל ללומדי הדף היומי
תודה לך על ברכותיך והננו מתפללים לה' יתברך שלא נכשל ולא נטעה חלילה ויקוים בנו מאמר הכתוב "גל עיני ואביטה נפלאות מתורתיך"
לגבי לימוד תורה באינטרנט, הנה כל מערך השו"ת המבורך הזה של עשרות רבנים העונים תשובות באינטרנט ושעורי תורה רבים הנמצאים בו.
וזה מעודד לשמוע שיהודי בפורטוגל מלומדי הדף היומי הגיע לשעור שלנו ושמע אותו.
תודה לך והננו מקווים שהאתר הזה יועיל להגדיל תורה ולהאדירה

כתבות נוספות