שאל את הרב

בעקבות הגירוש

חדשות כיפה הרב דוד צוקרמן 01/08/07 16:43 יז באב התשסז

שאלה

שלום וברכה לכבוד הרב!

רציתי לשאול שאלה בקשר למה שהיה בגוש קטיף כי זה נושא שממש הטריד אותי..

אחרי הגרוש היו הרבה משפחות שההורים לא תמכו בזה שהילדים שלהם יתגיסו לצבא אפילו במסגרת הסדר כי הם אמרו שהמדינה נתנה להם כביכול סטירת לחי אז עכשיו הם מחזירים להם!

אבל אני ממש לא חושבת שזה נכון לחשוב כך כי א.הם יכולים ממש להכינס לצבא ולהשפיע מבחינה דתית ולהסביר לחלוניים כמה חשוב א"י והתורה וכו' כמו שבאמת קורה הרבה פעמים.שבצבא זה בעצם המקום הראשון שבו חילוניים ודתיים באמת זוכים להכיר אחד את השני ואת העולמות השונים.

ב.מי שחושב שהוא נותן סטירת לחי למדינה או "מחזיר" להם.אני לא חושבת שהוא פוגע במדינה.הוא פוגע במשפחה שלו,בחברים שלו ובנו בעצם.כי אם כל אחד יגיד את זה אז באמת לא יהיה צבא ובאמת לא יהיה מי שיגן עלינו (חוץ מהקב"ה כמובן אבל אין לסמוך על הנס..) ואז לא יהיה צבא ואנחנו גם לא נוכל לחיות בארץ הזאת.

רציתי לדעת מה חושב הרב לגבי הגישה הזו של "להחזיר" למדינה. ואם הרב לא מסכים איתי או חושב שהגישה שלהם היא נכונה...

אודה לרב מאוד אם יאכל להשיב לי בהקדם

תודה מראש.וישר כוח כל עבודת הקודש שאתם עושים.

תשובה

אני מעדיף לא להביע את דעתי אלא לתת מקום לשתי הדעות שאת מציגה.
אמנם בקשר לסעיף א´, אינני רואה את מטרת ההתגייסות לצבא להשפיע ולהסביר. מטרת הגיוס היא תרומה לבטחון המדינה ותושביה. תוך כדי משימה זו יכולה להיות גם השפעה חיובית על תדמית התורה ומקיימיה.
אבל מבחינת עצם הגיוס, אפשר להבין את דעתך, שעדיין נשאר צורך להיות שותף בהגנה על ישראל מפני הצרים עלינו, ואפשר להבין גם את מי שאינו רוצה להיות שותף בגוף שמעל בתפקידו והיה שותף פעיל במעשה עוול שלא היה כדוגמתו בהיסטוריה היהודית. כמו בהרבה נושאים חשובים, גם נושא חשוב זה קשה להכרעה, וכל אחד יעשה לפי הנחיית מוריו ורבותיו.

כתבות נוספות