שאל את הרב

בעיות במיניות זוגית

הרב ברוך אפרתי הרב ברוך אפרתי 05/04/10 22:18 כא בניסן התשע

שאלה

יש לי בעייה ממש גדולה בחיי הנישואים

אני נשואה שלוש שנים ללא ילדים אני מנסה להיכנס להיריון ולא הולך לנו

הבעיה שלי שבעלי לא גורם לי לסיפוק בחיי האישות שלנו הוא מאוד יבש וסגור וניסיתי לדבר על ליבו שנלך לטיפול זוגי שזה לא בושה בכלל

אבל הוא מתעקש שאין לו שום בעיה ואני ממש מתוסכלת מהמצב הזה אני עצבנית מאוד גם הערכה שלי כלפיו מאוד נפגעה אני לא מרגישה שיש נוכחות של גבר ליידי חוץ מזה שיש בי תחושת אכזבה פספוס

אפילו שאני חוזרת מהמקווה בשבלי זה עונש לקיים איתו יחסים הכל הופך לטכני לפני החתונה שלנו אני התנסתי ביחסים ואני כן יודעת איך זה ועכשיו אני לא יכולה להצביע על יום אחד שבאמת נהנתי וכבר חשבתי להתגרש כי זה גורם לי לחשוב על אותם גברים שההיתי איתם בעבר אני מרגישה ממש מתוסכלת ועצובה ולא נשית ולא מושכת עצבנית אני מרגישה שאין טעם להמשיך עזור לי מה לעשות עים המצב הזה המתסכל

תשובה

שלום

אני מבין אותך, ומבקש לחזק את ידייך.

אני ממליץ לך להראות לבעלך את השאלה הזו ואת התשובה. לא בריא שיש דברים מאחורי הגב, גם אם לא נעים לשתף בהם את בן הזוג.

הבהירי לבעלך את המצב, בלי נימוס מיותר אלא בצורה ברורה מאד (ומכובדת כמובן). עליו להבין מה עובר עלייך, את מחשבותייך שכתבת כאן, ואת היותו לפני משבר גדול מאד (זוגי ואישי)אם הוא לא יפעל יחד איתך לשינוי המציאות.
מן הסתם גם לבעלך יש את הצד שלו ואת מה שמניע אותו, ועלייך לזכור גם את זה ולהאזין לתחושותיו. יתכן שגם לו יש עולם פנימי שאינו משתף אותך בו, יתכן והוא מתבייש וכדומה.
אך המודעות חייבת להיות הדדית, ועליו להכיר בעובדות, כפי שעלייך לומר לו ולא להסתיר.
לאחר שדיברת איתו בכנות על הכאב שלך ועל עומק השבר, פנו לסקסולוג/ית דתי, למען יסביר לכם כיצד תוכלו להתקדם בנושא הזה. זו אינה בושה אלא עבודת ד´ בטהרה ובאנושיות, היחס הגופני בין בני הזוג אינו טפל בחיי הנישואין אלא אחד משיאי הקשר הזוגי. תוכלו לפנות גם לייעוץ זוגי, לשפר את השיח ביניכם.
בנוסף, שתפי את בעלך בעובדה שהוא עובר על איסור דאורייתא באם הוא בוחר להתעלם ממך ואינו משקיע בך בעניין הזה. כיצד יתכן שאשה חוזרת מן המקווה ואין בעלה מחכה לשובה באהבה ובהשקעה? הוא מחוייב לכך מדין מצוות עונה, וכן מדין ואהבת לרעך כמוך, ויותר מכך, ממידת דרך ארץ הבסיסית של בני אדם. אנו מוחים שם ד´ הכתוב למען מיניות בריאה, מצווה זו היא אחד הבסיסים עליהם ניצב עולמו הרוחני של האדם- היחס הנפשי והגופני אל בת זוגו לחיים. כיצד ניתן להניח תפילין בעודך מכה את אשת חיקך נפש??

נסי להמנע ממחשבות אסורות, זה אינו מותר וגם לא בריא כלל לך ולזוגיות. התמקדי בתיקון, ובהבהרת המצב לבעלך באסרטיביות והאזנה הדדית.

בהצלחה בעבודת ד´

כתבות נוספות