שאל את הרב

אמונה?!!

חדשות כיפה הרב שלמה בן אליהו 05/10/07 11:27 כג בתשרי התשסח

שאלה

בעהי"ת ובהש'

שלום לכבוד הרב,

בזמן האחרון אני פשוט לא מאמינה בה' ז"א כל הזמן אני שואלת את עצמי "מי אמר לך?" "ואיך את יודעת ?" על כל דבר שפעם היה כל כך ברור.. והשאלה הזאת היא לא כבדרך אגב, היא קורעת, היא נוקבת, היא תמידית.

למשל היום בבוקר הרגשתי מה זה מנותקת פשוט כל החגים האלה שהסתיימו.. כל החגים קראתי את לב השמים של הרב קרליבך וזה עזר לי קצת, אולי זה נתן קצת טוב אבל אני הרגשתי שכל הרגשות שהיו בחגים היו סתם זיוף פסיכולוגי ולא באמת הרגשתי אותם, כי באמת אני כל כך מנותקת.. כל כך קרועה מהכל.. אז חשבתי קצת והלכתי להתפלל .. מאז שהתחזקתי תמיד התפללתי 2-3 תפילות ביום, באופן קבוע 2..

הרגשתי מוזר בתפילה ואז בשמו"ע הכל התפרץ,כל מה שהיה בחגים האלה, הרגשתי כאילו אין לי כלום, אין כאן כלום פשוט כל מילה שאני אומרת ( כשאני ממש מבינה ומתכוונת למה שאני אומרת) אין לה שום משמעות, שום אמת, שום ידיעה ברורה על מה התכלית שלה ומה היא בכלל שווה. ושוב ושוב השאלה איך את יודעת, איך את יודעת ..זה מטריף אותי השאלה הזאת, זה כל כך כואב, ואז בשמע קולנו בכיתי לאבא שאני לא מסוגלת יותר ושאני נשענת רק עליו, שאני עטופה בבוץ שאין לי סיכוי להוריד אותו בלעדיו.. ואולי הוא עזר כי בשאר התפילה פשוט ידעתי מה אני אומרת התכוונתי והתחברתי כל כך, פתאום ידעתי הכל, כמו שמש ששוטפת הכל באור ואז הכל כל כך ברור, רואים הכל..

העיניין הזה שבהתחלה הכל כל כך רחוקים ופתאום אתה כבר פחות או יותר בתוך זה יוצר תפילה מרגשת, מרוממת, מדהימה, עכשיו אני ממש מרגישה שה' כאן איתי עוזר לי להגיע לאתר הזה ולהזיז את האצבעות בכיוון הנכון, אבל הבעיה היא שזה כל כך לא קבוע, יום אסל יום בסל.. זה מחרפן אותי אני כל כך רוצה לבעור כבר לה', כמו פעם, אני רוצה להרגיש, אני רוצה לדעת בלי ספקות.. נמאס לי כבר לחשוב, כי כל מה שיש לי שם, בשכל, זה "איך את יודעת?" בבקשה, הרב, תשלוף איתי מהבוץ הזה תכוון אותי איך להשתיק את היצר הזה שלא יורד ממני.. הכואב שאני אפילו לא יכולה לחפש ולהגיע לזה בעצמי כי מאחורי כל המחשבות הרעות יש לי אמונה שאני מרגישה אותה ברגע זה והיא לא תתן לי לבדוק שום דבר אחר.. כל כך רוצה לחזור לאבא ובעצם מי זה אבא והאם הוא בכלל קיים או שם?... תודה רבה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

בסד

שלום רב.
קראתי בעיון את הנאום הכואב שלך ,ומצאתי בין השורות כי את באמת קרובה אליו יתברך.....יש בך נשמה אלוקית גדולה ,נשמה עדינה ,נשמה של בת מלך!!!
ישנם שתי דרכים לעבוד את השם ,דרך היראה ,ודרך האהבה.את [אוהבת את אבא כמו שאבא אוהב אותך ].השם אוהב אותך ושומר עליך תמיד!!מה את לא שמה לב לזה??הוא אף פעם לא נותן לך ליפול חלילה. הוא אף פעם לא פגע בך ולא במשפחתך כי הוא אוהב אותך .
נתן לך חיים ניפלאים ,בריאות ,פרנסה ,שכל ונשמה טובה.
[תודי לו על כך.]
[תבקשי ממנו כי גם בעתיד ישמור עליך.]

זה מספיק בשלב ראשון.!!

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות