שאל את הרב

תפילה וכיבוד הורים

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 22/06/20 20:16 ל בסיון התשפ

שאלה

שלום כבוד הרב,

אני משתדלת כל בוקר להגיד ברכות השחר ושחרית, אבל יש לי בעיה- ההורים שלי בתהליכי גירושים כבר עוד מעט שנה ואבא שלי ניתק איתנו קשר לפני חצי שנה אבל עד שהגירושים לא יהיו סופיים הוא עדיין גר איתנו (אנחנו לא רואים אותו והוא לא אותנו, הוא כל היום בחדר שלו או בחצר מאחורה..) והוא יודע כמה משגע אותי ששמים שירים בפול ווליום אז הוא החליט לשים כל בוקר שירים בבוקסה שכל השכונה שומעת, במשך תקופה ארוכה כבר כל בוקר במשך שעות הוא שם שירים (שירים שהוא יודע שאני שונאת!!) ולא משנה מה אני עושה אני שומעת אותם (סוגרת את כל הדלתות, החלונות ושמה אומי אוזניים שקניתי במיוחד!!) ואני ממש לא מצליחה להתרכז בתפילה שלי.

שנה הבאה בעזרת ה׳ אני הולכת לשירות לאומי אז פחות תהיה לי בעיה אבל עד אז יש לי עוד כמה חודשים ואני באמת לא יודעת מה לעשות..

מה אני יכולה לעשות? לדבר איתו אני לא יכולה ואני מפחדת להיכשל בכיבוד הורים..

תשובה

בס"ד

שלום וברכה

אמנם הדבר קשה מאד, אבל אולי יש איזה שכנה קרובה אליך, שתוכל לעזור לך, שתהיי אצלה זמן מסויים לתפילה, ואולי גם ללמוד קצת. תנסי לחפש לך חברות בשעות הבוקר (אני יודע שזה קשה) אבל כדאי לנסות, כך לא תתקלי בבעיה וגם יתן לך נחת רוח בתחילת היום. כמו כן אולי כדאי לנקות את הראש מהלחץ שסביבך, באיזה מקום שקט, שיתן לך רוגע ויכולת לחזור לעבוד את ד' בשמחה.

בברכת התורה והארץ

יהודה הלוי עמיחי

מכון התורה והארץ

כתבות נוספות