שאלה
בס"ד
בתהילה לדוד כתוב "ארוממך אלוקי המלך ואברכה שמך לעולם ועד"-
לפי מלבי"ם ארוממך זה מלשון רוממות כיוון שהקב"ה מרומם מכל ברכה ותהילה. ו"אברכה שמך" זה התגלות הקב"ה בעולם, שאותו כן ניתן "לברך".
אך בפסוק הבא כתוב "בכל יום אברכך ואהללה שמך לעולם ועד"
אבל הקב"ה מרומם מכל ברכה ותהילה, אז איך אפשר להגיד "אברכך"?
אהבתם? עוד תכנים בלעדיים באפליקציה של כיפה. הורידו עכשיו
תשובה
שלום לך,
הוא מרומם מכל ברכה ותהילה ואף על פי כן אנו מברכים ומרוממים אותו -
אנו מברכים ומרוממים אותו מצידנו ולא כי הוא חסר משהו.
להבדיל, גם בין בני האדם יש מצבים שאתה נותן למישהו בשביל הנותן ולא בשביל המקבל:
דוגמא עני בא למלך ונותן לו פרוטה. למלך אין שום צורך אבל מעשי הנתינה מראה את יחס העני למלך שנותן לו את מיטב כספו (שלו - העני)
בברכה דוד לוי