שאל את הרב

שאלות באמונה מצד חברות

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 29/11/21 17:24 כה בכסלו התשפב

שאלה

אני באולפנה שהיא פנימייה ויש לי חברות מסביבי שואלות אותי כל מיני שאלות... בדיוק למדנו על השואה אז שאלות כמו, איפה ד' היה בשואה? איך אנחנו יודעים שלא אנחנו המצאנו את הדת ? למה ד' ברא אותנו מה היה לו חסר? ודברים כמו שד' הכריח אותנו לקבל את התורה..עניתי להם ממה שאני יודעת אבל אני לא מרגישה שהן פתוחות לקבל תשובה, לא מזמן חברה שלי אמרה לי שהיא מדליקה לפעמים את האור בשבת ושזה לא נראה לה שזה משנה כל כך בעיני ד'.. הייתי רוצה לקבל תשובות לשאלות וגם לשאול, האם אני צריכה להתרחק מהם? ואם כן אז איך כי הן איתי באותו החדר בפנימיה ואני רואה שיש להן כוונה טובה לברר ואני מרגישה שהשאלות האלה זה בגלל שהן צריכות לבדוק קצת עוד ולקרוא ספרים על הנושאים האלה..

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום

אלו כמובן שאלות בכמה נושאים, שכל אחד מהם הוא נושא רחב.

לגבייך, אני חושב שהכיוון הוא פשוט להתחיל ללמוד. גם מספרים וגם למצוא מישהי מהצוות של האולפנה שמתאים לך, ולבקש ממנה ללמוד איתה. זה גם יהיה טוב לך, וגם יכול בע"ה למשוך עוד בנות.

לגבי ספרים, יש הרבה ספרי אמונה שעוסקים בנושאים האלה בהסברה בהירה, למשל הספרים של הרב אבינר, הספרים של הרב פיירמן, הספרים של הרב בלייכר, ועוד רבים אחרים.

פשוט לחפש ולנסות עד שתמצאי את הסגנון שמתאים לך.

לגבי החברות, אני חושב שזה תלוי. אם את מרגישה שהחברות איתן פוגעת בך ומורידה אותך, אז כמובן צריך להיזהר וכדאי לחשוב עם ההורים או עם מישהי מהצוות מה לעשות.

אבל אם זה לא מוריד אותך, אז אני לא חושב שאת צריכה להתרחק מהן, אלא פשוט להיות את, לשמור על עצמך ולהשתדל להיות כל הזמן בהתקדמות. בסוף זה גם מקרין על הסביבה.

בע"ה בהצלחה רבה

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות