שאלה בהלכה בספר החינוך בעניין עריות

ב"ה

לכיפה

שלום כבוד הרב

ויקרא פרק יח י

עֶרְוַת בַּת-בִּנְךָ אוֹ בַת-בִּתְּךָ לֹא תְגַלֶּה עֶרְוָתָן כִּי עֶרְוָתְךָ הֵנָּה

ספר החינוך מצוה קצה - שלא לגלות ערות הבת

ועוד אמרו זכרונם לברכה בענין זה, שכל מי שנטען על ערוה או שיצא לו שם רע עמה, שלא ידור עמה במבוי אחד ולא יראה באותה השכונה. אנס אביו או בנו או אחיו אשה, או פיתו אותה, הרי זו מותרת לישא אותה, שלא נאסרו אלא דרך אישות, ואין כאן אישות, ולא החמירו זכרונם לברכה גם כן לעשות גדר לאחד משום זנות של קרובו.

מה ההבדל בבקשה בין "שנטען על הערוה" לבין "שיצא לו שם רע עמה" ?

אם אפשר דוגמאות

מברך אותך שה' יברך אותך כמו את יעקב: והנה אנכי עמך ושמרתיך בכל אשר תלך.

תודה ממשה.

תוכן התשובה:

שלום וברכה,

ההבדל בין "שנטען על הערוה" לבין "שיצא לו שם רע עמה" הוא בכך:

"שנטען על הערוה" - זה שטוענים אנשים שהוא בא על אחת העריות (כגון שבא על אשת איש).

"שיצא לו שם רע עמה" - זה שיש שמועות שהוא מתנהל בקשרים פסולים, אפילו שאין שמועה שהוא ממש בא עליה.

כל טוב

הלל מרצבך

התשובה התקבלה מהרב הלל מרצבך, רב קהילת בית הכנסת המרכזי ביד בנימין
ג בתמוז התשפא
,
13 ביוני, 2021
לקריאה נוספת
עוד אין תגובות, היו הראשונים להגיב!
כתבו תגובה
המשך באמצעות
שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון
יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר