פגימת ברית

שלום הרב,

אני שומר ברית כבר תקופה ארוכה, בלב שלם ובשמחה.

לפני כמה ימים הגעתי עם בת זוגי למצב אינטימי, עם תשומת דגש מצידי לא להגיע לנקודת 'אל חזור' ביחס להוצאת זרע ח"ו.

לצערי הגעתי למצב בו הרגשתי שגופי מנסה/דוחף להוציא ממנו את הזרע, אך מיד עצרתי וברוך ה' לא יצא כלום. באותו לילה בשנתי יצא הזרע ממני תוך כדי שינה.

ראוי לציין שבאף רגע בכל אותו ערב עם בת זוגי לא רציתי בשום פנים באופן שייצא זרע ח"ו.

אשמח לדעת אם זה נחשב שפגמתי בברית/אם אני עדיין שומר ברית. תודה.

תוכן התשובה:

בס"ד

שלום רב,

שמירת ברית היא התרחקות מכל מה שעלול להביא להוצאת זרע. וודאי אסור באיסור חמור ומוחלט, להביא עצמך למצבים אנטימיים עם בת זוג.

להלן מספר פסקאות מתוך פניני הלכה של הרב אליעזר מלמד:

אסור לאדם להרהר בדברים שמגרים את יצרו ועלולים לגרום שתצא ממנו שכבת זרע בלילה בתוך שנתו. שנאמר (דברים כג, י) "וְנִשְׁמַרְתָּ מִכֹּל דָּבָר רָע" – "שלא יהרהר אדם ביום ויבוא לידי טומאה בלילה" (ע"ז כ, ב). איסור זה כולל הרהור או קריאה או צפייה בדברים שמגרים את היצר וגורמים לאיבר להתקשות, וזאת למרות שאין המהרהר מדמיין את עצמו מתקרב לאשה שאסורה עליו.

'מקרה לילה' קורה משילוב של טבע הגוף שמייצר זרע, יחד עם הרהורים שאדם מהרהר בהקיץ ומגרים את יצרו וגורמים לאיבר שלו להתקשות. ואף שבמשך היום הוא מצליח לשלוט בעצמו ואינו מוציא את זרעו לבטלה, הרהורים אלו חוזרים אליו בחלומות הלילה וגורמים לו ל'מקרה לילה'.

עד זמן החתונה צריכים הצעירים להשתדל לגדור את עצמם בצניעות יתירה מקשר עם בנות ומהרהורי עבירה, וככל שיתחזקו יותר בלימוד התורה כך יוכלו יותר לעמוד בזה. שכן אמרו חכמים שהתורה היא המועילה ביותר כנגד יצר זה. "תנא דבי רבי ישמעאל: בני, אם פגע בך מנוול זה משכהו לבית המדרש, אם אבן הוא נימוח, ואם ברזל הוא מתפוצץ" (קידושין ל, ב). וכן נפסק להלכה: "אסור לאדם שיקשה עצמו לדעת או יביא עצמו לידי הרהור, אלא אם יבוא לו הרהור יסיע לבו מדברי הבאי והשחתה לדברי תורה, שהיא אילת אהבים ויעלת חן"

התשובה התקבלה מהרב גלעד שטראוס, ר"מ באולפנת כפר פינס
טו באייר התשעט
,
20 במאי, 2019
לקריאה נוספת
21.05.2019

1. וככה קושרים את הדבר הכי טבעי ובנאלי בעולם עם רגשות אשמה וחרדות שלעולם לא ירפו. (לדיראון עולם)

עצוב.
ואת המחיר משלמים בסוף אלה שנופלים בין הכסאות ומתקשים למצוא את זיווגם עד גיל מאוחר...
תגובת הרב:
ההפך. בעולם החילוני יש רגשות אשמה מפני שאת הנעשה אין להשיב.
בעולם האמונה, אין מקום לרגשות אשמה, מפני שתמיד אפשר לעשות תשובה, לתקן ולסלק כל חטא ועוון.

דווח על תגובה לא ראויה
כתבו תגובה

המשך באמצעות

שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון

יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר

למצולמים אין קשר לכתבה צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

פרסום ראשון: רבנים קוראים לא לעסוק בסוגיית הרב טל; "מדובר בדיני נפשות"

קרא עוד