שאל את הרב

מפריע לי לראות אותם ככה

חדשות כיפה הרב יוסף אלנקווה 03/05/19 18:07 כח בניסן התשעט

שאלה

שלום לכבוד הרבנים, משפחתי ואני חזרנו בתשובה (כל אחד בזמן שלו באופן ספונטני)

וכולנו שומרים שבת והכל רק אבא שלי נשאר חילוני גמור הוא אפילו לא מניח תפילין.. וזה לא שהוא לא מאמין.

הוא פשוט אדיש כזה ולא מביע התעניינות בדת בכלל, אתמול פעם ראשונה ראיתי אותו מביע התעניינות מסוימות לגבי מה יש בעולם הבא ומה יהיה עם הנשמה, ואז שרציתי להראות לו הרצאה של רב בנושא הוא מייד מלמל "לא חשוב" והלך, אני ואמי כל הזמן מנסים לחזק אותו בכל מיני דברים (לא כופים עליו) מראים לו ספרים מעיניינים בנושא ופשוט זה לא מזיז לו.. וכואב לי לראות אותו ככה, כואב לי ללכת לבד לבית כנסת כואב לי ללמד לבד להניח תפילין לבד הייתי רוצה שהוא יהיה שם אתי ויגלה את היהדות אבל הוא פשוט נאטם.

לגבי בעיה דומה, בצבא אני גם חווה את זה, חזרתי בתשובה בערך שבוע לפני שהתגייסתי דהיינו לפני שנתיים ב"ה, ובצבא כולם חילונים וגם מעורב עם בנות, אבל בעיקר אני מרגיש צבוע שאני לפעמים משתטה עם חברי החילונים, מנסה להימנע מויכוחים על דת כי תמיד יוצא שהם מזלזלים בשם, (הם לא יורדים עליי), וגם איתם מרגיש שאני כל כך רוצה ללמד אותם את מה שאני יודע אבל לא מצליח וכואב לי לראות כמעט את כל מי שאני אוהב חיי בחשכה והם אפילו לא יודעים את זה!

אני מרגיש תקוע בין הפטיש לסדן, נופל בין הכיסאות בין העולם החילוני והדתי קשה לי להתנתק..

מצטער אם השאלה שלי היה לא מובנה וארוכה, תודה מראש

תשובה

שלום רב לשואל.

ברוך השם זכית לחזור בתשובה ולראות את מעלת אור התורה והמצוה וזו זכות שכמה מבני המשפחה התחזקו.

אינך יודע באמת מה חושב אביך ומה רגשותיו כלפי הדרך בה אתם הולכים הנני מאמין שבתוך תוכו הוא שמח אף על פי שעדיין לא ניכר שהשפעתם עליו בנגלה.

אני מבין מה עובר עליך וכמה יש לך עגמת נפש אבל דע לך שהכח שלך להשפיע עליו הוא גדול בשני מישורים האחד כח התפילה תתפלל עליו בייחוד בברכת השיבנו אבינו לתורתך רבינו האר"י ז"ל תיקן נוסח מיוחד לאב לומר על בניו וזה גם על כל יהודי.

ומה גם שבימינו אנו רואים עין בעין כיצד והשיב לב אבות על בנים ולב בנים על אבותם.

יראה אל עבדך פעלך והדרך על בניהם אשרי אביך שהדרך עליו ובעזרת השם יהא גם הדרו עליך.

הענין השני הוא קשה יותר זו השתיקה אל תלחץ ואולי אל תעירו ואל תעוררו כדי לא לגרום לו להתבצר בדרך בה הוא הולך שנים רבות.

ובעזרת השם ההולכים בחושך יראו אור גדול אור חדש על ציון תאיר ונזכה כולנו ממש כולנו לאורו.

וידוע שרבינו אור שבעת הימים הבעל שם טוב עליו השלום היה אומר למצוא ביהודי נקודת זכות וללמד על אביך זכות ולימוד הזכות יעוררו לאור באור התורה והמצוה בקרוב אמן.

כתבות נוספות