שאל את הרב

איך לחזור בתשובה בגיל 18?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 06/12/20 20:04 כ בכסלו התשפא

שאלה

שלום , קוראים לי מירי. אני בת 18, יהודיה, חוגגת חגים שומרת מצוות. אשמח מאוד לקבל עזרה .

בחודשיים האחרונים התחלתי לעבוד ביישוב דתי - חרדי. הכרתי אותם יותר, את החיים האלה, המנהגים, המסורות, דפוסי ההתנהגות שלהם, והבנתי שהחיים הללו מתאימים לי.

בין אם זה בלבוש , בין אם זו האמונה שתמיד האמנתי , בין אם זה בהתנהגות ביחס אחד כלפי השני , אני מרגישה שסוף סוף מצאתי את הייעוד שלי ואת הדרך הנכונה בשבילי. מכיוון שלמרות שאני חילונית אף פעם לא הרגשתי שייכת במאה אחוז לזה, ומאז שהתחלתי לעבוד העולם שלי השתנה לגמרי ואני השתניתי .

השאלה שלי היא איך מתחילים את התהליך של החזרה לתשובה והאם מישהי בגיל צעיר כמו שלי יכולה להחליט החלטה גדולה כל - כך לבדה ?

תשובה

היי מירי.

קודם כל אני רוצה לומר לך שאת מהממת!!

זה לא מובן מאליו שאת בחיפוש אחר מה שנכון ואמיתי. איזה כיף לנו שיש בעם ישראל אנשים כמוך שחשוב להם האמת גם אם היא דורשת עבודה.

ראשית אני רוצה להתייחס לשאלה האחרונה שלך:

האם מישהי בגיל צעיר יכולה לקבל החלטה גדולה כל כך לבדה?

"קול קרא והלכתי, הלכתי כי קרא הקול" (נעמי שמר)

כשאת מקבלת החלטה ממקום שלם ואמיתי, מרגישה שזאת ההחלטה שנכונה לך, הגיל הוא לא פקטור. לדוגמא: חברה שלי חזרה בתשובה בגיל 15 ואבא שלי חזר בתשובה בגיל 27 הגיל לא רלוונטי. כשאדם מגיע להבנה לגבי מה נכון לו בחיים ומגיע להכרה שהדת היא האמת והעיקר, דברים כמו מאיפה הגעת, בת כמה את ומה עשית בחייך לא רלוונטיים. ונשמע מהכתיבה שלך שאת בטוחה בהחלטה.

עכשיו אנסה לענות על השאלה הראשונה שלך, איך מתחילים תהליך של חזרה בתשובה-

עשיתי קצת סקר קהל על כל האנשים שאני מכירה שחזרו בתשובה שיתנו לי טיפים להתחלה של חזרה בתשובה. איך מתחילים את התהליך?

הטיפים שחזרו כמעט בכל התשובות היו:

1) להתחיל בצעדים קטנים, עקב בצד אגודל. לא למהר לקיים את כל תרי"ג מצוות בן לילה, זה לא עובד ככה.

תתחילי עם מצוות שאת יותר מתחברת וקשורה אליהם ולאט לאט תתקדמי הלאה.

חזרה בתשובה זה תהליך אין סופי, אף אדם לא מקיים את כל המצוות ולכולם יש לאן לעלות ולהשתפר. זה מה שמיוחד בתהליך הזה, הוא מתחיל ולא נגמר תמיד יש לאן לעלות. אדם נקרא מהלך זאת אומרת מתקדם בקצב איטי "מהלך ולא רץ" מלאך נקרא עומד "יש לו תפקיד אחד בלבד" (זכריה ג', ז'). ומאחר שאנחנו אדם, כל התהליך צריך להיות צעד אחרי צעד.

2) עשי לך רב\נית- כלומר תמצאי לך אדם (זה יכול להיות רב בישוב שעליו דיברת בשאלה או משפחה דתית שאת ממש מתחברת אליה ולדרך שלה) שילווה אותך בתהליך של החזרה בתשובה, שתוכלי לפנות אליו עם שאלות שונות שיעלו בך ולהתייעץ איתו בכל התהליך והשלבים של חזרה בתשובה.

3) תלמדי- את נכנסת לנושא חדש, וכמו בכל נושא שאנחנו לא מכירים יש צורך ללמוד ולחקור כדי להיות בקיא. זה יכול להיות על ידי קריאה, למידה בחברותות או לבד, שמיעת שיעורים ועוד. מבחינת שיעורים אני ממליצה לך על שיעוריו של הרב יגאל כהן ושניר גואטה.

מבחינת ספרים אני ממליצה על "דע מה שתשיב לעצמך" של הרב זאב קרוב ועל "את אחיי אנוכי מבקש" של חנן פורת.

מירי היקרה, אלו היו מספר טיפים לתהליך החזרה בתשובה שכולנו עוברים יום יום.

מקווה ממש שסייעתי לך!

תהילה

כתבות נוספות