שאל את הרב

כיבוד הורים או לימוד תורה

חדשות כיפה הרב יוסף אלנקווה 29/01/19 22:39 כג בשבט התשעט

שאלה

ברוך ה' הגעתי לגיל המצוות ואני וחבריי יזמנו שיעורי תורה על בסיס יומי

לפעמים קורה שאנחנו באמצע השיעור וההורים מתקשרים שנחזור הביתה בגלל השעה

(לפעמים זה גולש לקצת אחרי השעה 20:00)

מה עלינו לעשות?

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שואל נכבד

מאוד מרגש ויפה לקבל שאלה כזו מנער שרק לפני שלוש עשרה שנה ננער ממעי אמו וכבר אוחז במדת רבי עקיבא ומקהיל קהילות ברבים וכאשר משה רבינו היה מקהיל את העדה ללמוד תורה.

הכתרת את שאלתך בכותרת כבוד הורים או לימוד תורה ואיני חושב שהכותרת נכונה כי הרי אין ההורים מתנגדים לשיעורי תורה אלא דואגים לשלומכם ושתחזרו הביתה.

אם חלילה וחס ההורה מתנגד לכך שהילד ילמד תורה אכן הילד חייב ללמוד תורה ואין ההורה יכול למנוע ממנו אדרבה חייב אדם ללמד את בנו תורה וזו מצות ולמדתם אותם את בניכם לדבר בם ואמרו חז"ל כי התינוק משעה שמתחיל לדבר אביו מלמדו תורה צוה לנו משה מורשה קהילת יעקב.

אך הוריכם ברוך השם אינם מתנגדים ולכן חשוב שתתאמו עם ההורים סדר וזמני לימוד וסדר חזרה הביתה אולי אתם במהלך רגלי או שיש נסיעה נוספת וכדאי שתיישרו את ההדורים עם ההורים.

ואם ההורים חושבים שהשעה שמונה היא שעה מאוחרת אני חושב שזה לא נכון כי עדיין בגילכם אפשר ללמוד עוד איזה זמן אבל יתכן שאצלכם מדובר בנסיעה הביתה או באיזו מניעה אחרת שעל כן הם דואגים כבר בשמונה בערב.

הנני משוכנע שהוריכם שמחים בלימוד התורה וכדי להסיר דאגה מלבם תקבעו סדרי לימוד ואם קרה ואחרתם כי הייתם באמצע סוגיה סבוכה או מרתקת אל תשכחו בלהט הלימוד להתקשר ולומר להורים שאתם לנים בעומקא של הלכה עוד איזה זמן.

אשרי הוריכם ואשריכם השוקדים ויגעים בלימוד התורה הקדושה שתזכו להיות מורי הוראות בישראל אמן.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות