שאל את הרב

יוצאת עם חילוני למטרת חתונה

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 20/10/19 17:12 כא בתשרי התשפ

שאלה

שלום הרב

אני בחורה דתיה מתחזקת בת 23 הייתי שנתיים במדרשות , בלימודי פסיכומטרי הכרתי בחור שהיינו לו לומדים יחד כל יום כמה שעות.

במשך הזמן אחרי חודש וחצי החלטתנו להיות בזוגיות שנינו מאוד מתחברים אחד לשני והאופי והמידות מוצא חן בענינו אחד של השני , היה לי לא פשןט וחשבתי מלא בעקבות הסיבה שהוא חילוני , אך הבחור אמר לי שהדת קוסמת לו ותמיד חלם לבית דתי משלו והעריך את היהדות .

הסכמתי להיכנס לתוך זה כי הרגשתי שיש פה משהו לברר , ועכשיו אחרי שלושה חודשים קורסת ממחשבות אם זה זה או לא ואם אפשר לסמוך על זה , בניני הכל מהמם אך האורח חיים שלו לא דתי .. ולא יכולה לדעת מה יהיה .. הצעתי לו ללכת לחברותא שיתחיל בעוד יומיים פעם בשבוע .. אך עדיין מרגישה אי וודאות גדולה .

דבר נוסף נפלנו בשמירת נגיעה מזה כבר חודשיים ... והאם יש אפשרות להתחיל עכשיו ? אמרו לי שזה נורא נורא קשה אחרי שהיה מגע ..

איך אפשר עוד להבחון את הדברים ?

(הבחור מעונייין בחתונה איתי )

תודה רבה הרב

כל טוב

תשובה

שלום

זה נכון שיש זוגות מעורבים של חילוני ודתיה או להיפך, אבל לדעתי זה דבר מאוד מאוד קשה, ואם זו לא מציאות שכבר קיימת, אני חושב שנכון להימנע ממנה.

היכולת של אדם שמחויב באופן מלא לתורה ולמצוות לקיים משפחה עם בן/בת זוג שלא רואה עצמו מחוייב לשמירת שבת, לכשרות, לטהרת המשפחה ולחינוך הילדים לנאמנות מוחלטת לתורה ולמצוות, היא קשה עד מאוד.

העובדה שהדת קוסמת לו ושהוא חולם להקים בית דתי היא נפלאה אך היא לא נבחנה עדיין במבחן המציאות. אם הוא היה מחליט (מעצמו, לא בשבילך) להיכנס למסגרת של לימוד תורה, ולאחר זמן משמעותי היה בוחר מרצונו באורח חיים של שמירת תורה ומצוות זה היה מעולה, אבל לא נראה שזה המצב כרגע.

הנפילה בשמירת הנגיעה אמנם לא חוסמת את אפשרות בניית הבית בעתיד (אם כי זה כמובן מאוד לא קל להישמר אחרי שכבר מתנסים בטעמו המתוק של החטא), אבל היא דוגמה טובה לקושי בזוגיות שכזו. שהרי אפילו לזוג דתי שעוד לא התחתנו קשה הרבה פעמים לשמור על כך בקשר ארוך טווח (ולכן קשר כזה באמת לא מומלץ ללא חתונה), ואפילו לזוג נשוי זה ממש לא קל בתקופות שאסורים, אז קל וחומר שזה קשה מאוד כאשר לאחד מהצדדים יש מצד אחד את היצרים והנטיות, אבל אין לו מצד שני את הגדר התורני-ההלכתי שיסייע לו להתמודד איתם. מה יהיה אם תהיו נשואים והוא יצטרך להתמודד עם תקופות לא בהכרח קצרות של איסור מגע?

בלב כבד אני חושב שיותר נכון עבורך לעצור כעת את הקשר הזה.

אם הוא אכן בכיוון של בירור אמיתי של יחסו לתורה, והוא מוכן להשקיע בכך בצורה משמעותית כרגע, אולי שווה לך לחכות ולראות לאן הוא מתקדם. אבל אם זה לא המצב, נראה לי שעם כל הכאב והקושי, כדאי לך לחפש בכיוון אחר מישהו שיתאים למקום הרוחני-התורני שבו את נמצאת, ושיהיה שותף יחד איתך באידיאלים שעל פיהם תבנו את ביתכם במהרה.

בהצלחה רבה וחג שמח

כתבות נוספות