שאל את הרב

חרטה- איך עושים תשובה?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 24/06/19 23:58 כא בסיון התשעט

שאלה

איך עושים תשובה על עברות של חילול שבת ולא תעמוד על דם רעך וכמה זמן ביום צריך להקדיש לחרטה ואם לא מצליחים בזמן הזה להצטער מספיק או שלא מצליחים להתרכז בחרטה האם צריך לנסות עוד להתחרט עד שמצליחים להתחרט את כל הזמן הזה או שרק בזמן הזה להתעסק בחרטה?

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום רב!

אמנם כתוב וחטאתי לנגדי תמיד שזה אומר שכל הזמן החרטה והסלידה מהחטא יהיה מול עיניך, אבל, בזמן הזה, צריך להתחרט פעם אחת מעומק הלב שזה מראה באמת רצון אמתי לעזוב את החטא ולקבל עליך לא לעבור עליו, כתוב שה' אומר לנו: פתחו לי פתח כפתחו של מחט ואני אפתח לכם פתח כפתחו של אולם, פתח קטן, אחד, אבל למה כמחט? כי מחט זה דוקר, צריך להתחרט, שטיפה יכאב לנו על זה שחטאנו, אבל אח"כ, להיות בשמחה לעבוד את ה' רגיל כאילו לא היה כלום, והכל נמחק, לא להתרכז בחטא ולשקוע בחרטות אלא להוסיף בתורה ולהוסיף במצוות, כמו שהרב קוק כותב שפעמים אדם צריך לסלוח.... למי? לעצמו! לדעת שה' קיבל את תשובתי, ושה' אוהב אותי ואני הבן שלו והוא מקבל אותי חזרה אליו בזרועות פתוחות.

קלותה של תשובה - התשובה היא דבר טוב ונעים שהרי אנחנו רוצים לחזור אל ה' אז רצים אליו ומגיעים בקלות שהרי ה' רוצה שנחזור אליו והתשובה היא דרך לזה, ולא שנתעסק כל היום בחרטות, אפילו הרהור בתשובה זה כבר תשובה. ואפילו אם בן אדם אמר לאישה הרי את מקודשת על מנת שאני צדיק גמור אפילו אם היה רשע היא מקודשת שמא הרהר בתשובה.

לסיכום: להתוודות להתחרט ולקבל לעתיד מספיק פעם אחת ושזה יהיה אמתי ומהלב.

בברכה חן

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות