שאל את הרב

חלומות וסיוטים

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 24/05/19 13:26 יט באייר התשעט

שאלה

בס"ד

שלום כבוד הרב,

מזה כשנתיים אני סובלת מסיוטים מידי לילה,

אך מעולם אמא שלי לא הופיעה בהם עד אתמול.

רציתי לדעת אם לפי הקבלה או דעתך האישית הסיוטים אמורים להצביע על משהו שעתיד לבוא או שהם סהכ נרקמו מהתת מודע? האם יש להן משמעות ועליי לעשות משהו בנידון או שמא מדובר רק על דמיון?

תודה וברכה.

תשובה

בס"ד

שלום רב,

הסיוטים לא מצביעים דווקא על משהו שעתיד לבוא. לפי היהדות החלום לא קובע בהכרח את העתיד, אלא הפירוש של החלום, הפתרון שלו. כאישה מאמינה, את יכולה לעשות שתי פעולות:

1. לומר קריאת שמע שעל המיטה בכוונה רבה.

2. אם חלום מטריד אותך בבקר. ללכת לבית הכנסת (אפשר להמתין עד שבת בבקר) בברכת כהנים לומר את הנוסח הבא:

"רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, אֲנִי שֶׁלָּךְ וַחֲלוֹמוֹתַי שֶׁלָּךְ, חֲלוֹם חָלַמְתִּי וְאֵינִי יוֹדֵעַ מַה הוּא. יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ יְהוָה אֱלֹהַי וֵאלֹהֵי אֲבוֹתַי, שֶׁיִּהְיוּ כָּל חֲלוֹמוֹתַי עָלַי וְעַל כָּל יִשְׂרָאֵל לְטוֹבָה, בֵּין שֶׁחָלַמְתִּי עַל עַצְמִי וּבֵין שֶׁחָלַמְתִּי עַל אֲחֵרִים, וּבֵין שֶׁחָלְמוּ אֲחֵרִים עָלַי, אִם טוֹבִים הֵם חַזְּקֵם וְאַמְּצֵם, וְיִתְקַיְּמוּ בִי וּבָהֶם כַּחֲלוֹמוֹתָיו שֶׁל יוֹסֵף הַצַּדִּיק, וְאִם צְרִיכִים רְפוּאָה רְפָאֵם כְּחִזְקִיָּהוּ מֶלֶךְ יְהוּדָה מֵחָלְיוֹ, וּכְמִרְיָם הַנְּבִיאָה מִצָּרַעְתָּהּ, וּכְנַעֲמָן מִצָּרַעְתּוֹ, וּכְמֵי מָרָה עַל יְדֵי משֶׁה רַבֵּנוּ, וּכְמֵי יְרִחוֹ עַל יְדֵי אֱלִישָׁע. וּכְשֵׁם שֶׁהָפַכְתָּ אֶת קִלְלַת בִּלְעָם הָרָשָׁע מִקְּלָלָה לִבְרָכָה כֵּן תַּהֲפוֹךְ כָּל חֲלוֹמוֹתַי עָלַי וְעַל כָּל יִשְׂרָאֵל לְטוֹבָה, וְתִשְׁמְרֵנִי וּתְחָנֵּנִי וְתִרְצֵּנִי".

ממליץ גם על טיפול רגשי מסודר: את סובלת במשך שנתיים מסיוטים, זו סיבה מספקת לפנות לטיפול רגשי. אפשר שיש דברים קשים שמטרידים אותך (כפי שכתבת) ב-"תת מודע". טיפול רגשי מסודר יסייע לך להתמודד עם הקשיים הללו.

כתבות נוספות