שאל את הרב

חינוך

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 07/02/19 21:47 ב באדר א'

שאלה

שלום,

אני לומדת חינוך מיוחד ולאחרונה יש בי ספקות לגבי אם אני רוצה לעבוד בתחום הזה. לצערי אני מרגישה שלעומת פעם זה קצת פחות "בוער" בי . החומר הלימודי מעניין בחלקו, אך לא אשקר שיש תחומים אחרים שיותר מעניינים אותי ללמוד מזה וזה גם מה שקצת מוריד לי את המוטיבציה לפעמים.

אני לא חושבת שאפרוש מהתואר כי יש סיבות למה בחרתי ללמוד את זה מאשר ללמוד דברים אחרים, אך בשביל שלא אמצא את עצמי פורשת (ומפחדת מאוד להצטער על כך!), חשבתי אולי אם תוכל לעזור לי שתהיה לי קצת יותר מוטיבציה כדי שלא אמצא את עצמי נשברת- אשמח לדעת אם ישנה חשיבות במקצוע החינוך והחינוך מיוחד ובעשייתה בראייה דתית. האם יש תפישה או חשיבות מסוימת ביהדות לגבי המקצוע הזה.

מצטערת אם שאלתי קצת קשה, אך אשמח לדעת למה זה כל כך חשוב יותר בראייה הזאת.

לילה טוב

תשובה

שלום

האם מבחינת התורה יש חשיבות לחינוך ולחינוך מיוחד? מה השאלה?

העיסוק בחינוך הוא בהצמחת נפשות רכות, בטיפוחן ובגילוי כוחותיהן. זה תפקיד מקודש עם אחריות עצומה. עייני למשל באיגרת החינוך של הרב קוק (איגרת ק"ע באגרות ראי"ה) או בדבריו של בעל 'חובת התלמידים' ובמקומות רבים נוספים.

העיסוק בחינוך מיוחד זה חסד עצום עם ילדים שמתמודדים עם קשיים מיוחדים. יש שאלה עד כמה זה חשוב?

כמובן, שהחשיבות הגדולה אין משמעותה שזה דווקא התפקיד שלך. את הבירור על ההתאמה האישית את צריכה לעשות מול מישהו/מישהי שאת סומכת על שיקול דעתם ושמכירים אותך.

בתוך השיקולים צריך גם לקחת בחשבון שיש הבדל משמעותי בין הלימוד התיאורטי לבין העיסוק בפועל בחינוך (זה נכון לעוד מקצועות), ולכן העניין בלימודים הוא ממש לא המדד הקובע.

בנוסף כמובן, זה מאוד תלוי באיזה שלב את נמצאת בלימודים.

בהצלחה רבה בהחלטות החשובות

כתבות נוספות