שאל את הרב

הגישה הברסלבית /ציונות דתית

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 17/09/21 11:43 יא בתשרי התשפב

שאלה

בס״ד

ויכוח שיש פה או מצב אחד או שני

מה מבין השניים עדיף ?

האם אדם שלא היה בקושי מסורתי (קידוש בקטנה וכו)והיה הולך עם גויות בגולה . שהתחיל לצום בכיפור , וצום תשעה באב , הולך עם ציצית כיפה ומגיע כל יום לבית הכנסת עושה צדקות גדולות , לומד גמרא קצת , שומר שבת וכו .אבל עדין הולך מדי פעם בגולה עם גויות בגולה לא בפרהסיה . האם עדיף שכלל לא יהיה דתי או ינהג כדתי או עדיף שיחזור למצב. שבו יהיה חילוני. לפי ברסלב הם אומרים שגם אם אדם עושה עברות הוא חייב להרבות במצוות אבל העברה הזאת חמורה מאוד אמנלא טועה לפי דראבנן נחשבת עברת כרת , גם שמירת שבת נחשבת כרת מרבנאן.

האם המצב הזה יחשב שהאדם עשה התקדמות משמעותית שלקח על עצמו את המצוות אבל השאיר חלק מהעברות . או עדיף שהיה הופך מסורתי שלא עובד בשבת אבל מחלל אותה עם פלאפון אבל לא שוכב עם גויות . תודה דעה סובייקטיבית גם תופסת פה כי זה עניין של השקפה נראה לי

תשובה

בס"ד

שלום וברכה

כל דבר מצוה שאדם עושה זה טוב וכל עברה זה רע, החיים והמוות, הטוב והרע, צריך להרבות במצוות וכך אי"ה יזכה בדין. אבל אם אדם מקיים מצוות וגורם לחילול השם, שהבריות אומרות ראו מעשיו של זה, במקום של חילול השם אין הקב"ה מקיף ומעניש מיידית. על השתדלו בקיום מצוות ובלבד שלא יהיה חלול השם.

שבת שלום

יהודה הלוי עמיחי

מכון התורה והארץ

כתבות נוספות